lizzie

Trådstartare
Det är synd om mig :angel: Jag har fått bältros som påverkar min trigeminusneuralgi som jag har sedan tidigare. Alltså i skalpen och ansiktet.

Någon som haft bältros? Jag är insatt på behandling i söndags kväll, men fick en blåsa idag. Precis bredvid ögat :crazy:. Smärtan kommer sitta i länge har jag förstått, men hur länge har man blåsorna?

/Lizzie

Hade bältros när jag var 12 år. Det var fruktansvärt. Kommer inte ihåg hur länge jag hade blåsorna, men vill minnas att jag hade blåsorna i typ två veckor tror jag. Trodde att jag skulle brinna upp och hade ovanligt stor yta med bältros. Lider med dig...

Hade bältros när jag var 12 år. Det var fruktansvärt. Kommer inte ihåg hur länge jag hade blåsorna, men vill minnas att jag hade blåsorna i typ två veckor tror jag. Trodde att jag skulle brinna upp och hade ovanligt stor yta med bältros. Lider med dig...

Jag har ont, men ungefär samma smärta som när jag har skov av trigeminusneuralgin 😖 vilket gör för djävla ont. Just nu är jag mest nervös att det ska angripa ögat 😟

/Lizzie

Jag har baltros som inte gar over. Det ligger kvar och jag far skov en eller ett par ganger per ar da det drar igang riktigt hart igen. Jag har tur att blasorna oftast inte kommer i ansiktet i alla fall utan jag har merparten pa vanster sida av ryggen. ibland far jag nagra fa blasor i munnen och/eller precis vid sidan av munnen.
Nervsmartan gar aldrig helt over for mig, men blir mycket battre nar jag inte stressar. Da jag ar en "stressig typ" ar det inte alltid sa latt :p men far mig att dra ner pa takten da jag ju vet hur mycket stressen staller till det.

Jag har baltros som inte gar over. Det ligger kvar och jag far skov en eller ett par ganger per ar da det drar igang riktigt hart igen. Jag har tur att blasorna oftast inte kommer i ansiktet i alla fall utan jag har merparten pa vanster sida av ryggen. ibland far jag nagra fa blasor i munnen och/eller precis vid sidan av munnen.
Nervsmartan gar aldrig helt over for mig, men blir mycket battre nar jag inte stressar. Da jag ar en "stressig typ" ar det inte alltid sa latt :p men far mig att dra ner pa takten da jag ju vet hur mycket stressen staller till det.

Men fy! Jag har också förstått att stress påverkar negativt. I mitt fall är det nog orsaken till att det utlöstes. Jag har varit under riktigt press under några veckor. Får en chef jag inte vill ha, väntar på svar på nytt jobb - vilket drar ut på tiden, min shettis är asdålig i fång och måste förmodligen tas bort :cry:

Tänkte i fredags - att jag kommer oroa mig sjuk - och det gjorde jag...

/Lizzie

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 583
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 875
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 369
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar