Baloubet du Rouet & Jaguar Mail :)

Fashionistan

Trådstartare
Baloubet du Rouet & Jaguar Mail är "första hingstarna" som är tänkta till min 07:a när det är dags :love: :love: :love:

Vill nu ha kommentarer! (både posetiva och negativa) av alla er som har, har ridit, träffat osv avkommor efter dessa! :)

Alltså bara kommentarer om avkommorna, ej hurvida jag valt hingstar!

Tack! :D:D

Sv: Baloubet du Rouet & Jaguar Mail :)

När det gäller Jaguaren så dels är det väl tveksamt om han finns tillgänglig när det är dags för din 07:a. Han lämnar Sverige igen efter OS.
Sedan så får man tänka på att är stor och ger stor så stoet bör inte vara av modell större.

Baloubet är ju ganska speciell i sitt temperament, så man bör ha ett mentalt stabilt sto. Finns ju ett antal exempel på ganska svårhanterliga avkommor på honom.

När det gäller Jaguaren så dels är det väl tveksamt om han finns tillgänglig när det är dags för din 07:a. Han lämnar Sverige igen efter OS.
Sedan så får man tänka på att är stor och ger stor så stoet bör inte vara av modell större.

Baloubet är ju ganska speciell i sitt temperament, så man bör ha ett mentalt stabilt sto. Finns ju ett antal exempel på ganska svårhanterliga avkommor på honom.

Tack men nu svara du på just det jag inte skulle ha svar på! :) Borde finnas fryst :)

JM´s avkommor jag har sett har tilltalat mig. Väldigt mycket luft under magen. Jag har bara träffat en IRL, och den var lite försiktig av sig (fölunge). Ang gångarterna så hade fölet en väldigt bra skritt, trav fick jag inte se någon och galoppen var stooor och han hade svårt att hålla reda på sina långa ben :D

Fast det Masse skriver handlar ju om avkommorna. :confused:

Ang Baloubet så har du ju redan gjort en tråd om honom :idea:

Sen kan man inte bestämma vad folk får skriva och inte skriva i "din" tråd, detta är ett allmänt forum där man får acceptera även svar som inte handlar exakt om det man frågade om..

Undrar också vad det är som inte handlar om avkommorna?
Storleken eller temperamentet? Det är ju saker man vet att just deras avkommor har fått.

Exakt, det är ju det som är det relevanta... Vad hingsten nedärver... :grin:

Min åsikt/erfarenhet är att JM verkar nedärva storlek och Baloubet temprament.

men hur vet du vad ditt sto behöver när hon är 1 år?

Vad är det för stam på ditt sto? Underlättar ju lite om man skall råda om hingst:) Sen undrar jag om du vet storlek på mamma och mormor och vad dom har lämnat i storlek med olika hingstar tidigare?

Jag fattar inte varför man startar tråd på tråd där folk uppmanas säga vad de tycker om en eller två speciella hingstar som är tilltänkta för en betäckning som sker tidigast 2010.

För det första vet du inte ens om du har kvar stoet. (Ja, olyckor händer även unghästar.) För det andra vet du inte ens om hon passar i avel. För det tredje har du ingen aning om vilka hingstar som är i avel säsongen 2010. Gamla hingstar dör, det frysta tar slut, nya hingstar tillkommer med mera.

Sen blir det ju inte roligare att svara i dina trådar när du försöker styra med järnhand vad som får sägas och inte. Svara dig själv så får du de svar du vill ha.

Till Thera:

Ni får svara vad ni vill! Och om du tycker att tråden är dum, varför bryr du dig ens om att svara i den då?! :crazy:

För att säga att den är dum kanske.. och försöka få dig att förstå det omöjliga i att välja hingst 2 år före en betäckning. Det är mycket som kan hända.

Förresten får man inte alls säga vad man vill, du har redan utmärkt dig på Buke genom att försöka styra vad folk får svara och inte svara..

Vad är det för stam på ditt sto? Underlättar ju lite om man skall råda om hingst:) Sen undrar jag om du vet storlek på mamma och mormor och vad dom har lämnat i storlek med olika hingstar tidigare?

Syndikat - Ahorn

Nästan hela stammen ligger runt 170 typ :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 466
Senast: Bison
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 667
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 447
Senast: Sel
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
6 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka