Ireland

Trådstartare
Min häst har fått ett balltramp på vänster bak, höger balle. Hur gör jag för att det ska läka? Det blir ju nersmutsat på 1 sek ute i den lreiga hagen.. Kan ju prova att linda, men undrar hur länge det kommer sitta kvar.

Sv: Balltramp

Jag skulle lägga på ett galoppbandage, sök här på Buke om du inte vet hur man gör, sen avsluta med tejp. Helst silvertejp, och byt bandaget varje dag, gör rent och låt torka.

Sv: Balltramp

Ok, ja har funderat på galoppbandage. Visste hur man gjorde för några år sedan, men har glömt. Men har för mig att det finns bra bilder i "hästhållning i praktiken".

Tejp var en bra ide med! Då kanske det håller!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 341
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
929
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka