Balkenhol på Globen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

axel

Trådstartare
Fick ni några nya intryck?

Blev själv besviken av att han fick väldig tidspress från arrangören.

Sv: Balkenhol på Globen...

Ja en massa men detta var andra kliniken jag har sett med honom.
Losgelassenheit, takt och att hästan ska ta kontakt, inget nytt under solen men så bra att han påpekar att grunderna är det som är viktigt.

Blev sjukt irriterad över tidspressen, varför kunde de inte flyttat bak öppna träning så den började kl 10 istället så han hann med. Fick ju knappt se något av HH:(

Mest intressant var en grej som jag inte kan skriva här utan att hänga ut namn.:angel: :angel:

Jag var faktiskt mycket imponerad av HH. Han var så avslappnad och rörde sig så fint genom hela kroppen och i fin form trots att han bara är 6. Har man blivit tränad av Klaus sen 4 så kan man iofs förstå det. Ryttaren var ju ingen stjärna direkt och det tyckte jag var lite kul, att en medelmåttig ryttare ändå kan få hästen till den formen, takten,rytmen och avslappningen.

Tyckte att den var lite väl avslappnad:D Bakbenen var inte riktigt igång.
Han kunde väl ha ridit den själv medan han pratade:confused:

Jag tycker att det var skandal att His Highness inte fick vara inne mera!

Håller med Jfrelin om att de kunde har flyttat fram den öppna träningen om de nu hade så snålt med tid åt Balkenhol! Hur många av oss var egentligen intresserade av hästen som longerades? Den kunde vi varit utan och istället fått se mer av de andra hästarna.

Vi blev ju tröstade med att han skulle var med ikväll på ngn show, där folk inte har rest långt o betalat för att få se den:devil:

Håller med alla ovanstående. (Och vill såklart ha ett pm om det är något extra intressant från jfrelin...:angel: ) vill tillägga att översättningen hade stora brister.
Synd att Elisabeth Lundholm inte kunde göra en rak översättning.

Men alla är ju inte intresserade av att se shower:smirk: :devil:
Jag är fortfarande så förbannad över denna skandal!

Sen håller jag med true_blue om den bristfälliga översättningen. Jag kan inte mycket tyska själv, men med hjälp av de ord jag kan insåg jag att översättningen inte stämde!

Jag är glad att jag kan tyska så jag inte behövde lyssna på henne. Flera gånger översatte hon direkt felaktigt. Jag och Zask, som är tysk, satt och garvade ibland:angel:

Jag är nyss hemkommen, man har inte kommit över hur i :devil: man kan låta B komma och när han till och med är övertalad av Cyllene att ta med HH, och sedan får han så knapp tid.

Jag är för stunden helt låst vid detta.

Och jag skäms.......det borde arrangörerna med göra.

:bow: :bow:

Jag hade hellre struntat i att se unghästarna.

Jag tycker helt klart att vi ska maila våra klagomål till arrangörerna.

Jag har precis skickat ett mail till Ulf Rosengren och framfört mina klagomål. Det ska bli intressant att se om jag får något svar och vad det innehåller!

Jag har ont i skallen nu, men tänkte gå in på SHS hemsida och börja där.
Sedan är det ju redan en artikel på ridsportshemsida, som beskriver just detta, och där kan man med klaga, så det blir uppmärksammat.

Ja, unghästarna hade jag med klarat mig utan, framförallt som jag inte riktigt fattat det där med hur de bedömmer lösgjordhet och sånt....:confused:

Och som sagt, varför inte börja kl 10......

Jag vill med ha pm!!

*kl*
Ni som vill ha pm, använd gärna pm-funktionen för att tala om detta. Jag har nu varit elak och rensat bort de inlägg som inte tillfört tråden något.

/B_A_L, moderator

Senast ändrad:

Jag har precis skickat ett mail till Ulf Rosengren och framfört mina klagomål. Det ska bli intressant att se om jag får något svar och vad det innehåller!

Bra!

Håller med er andra! Blev så irriterad över den urusla planeringen. Att ta dit honom och sen så platt alltihop pga tidsstress:eek:

Blev jätteirriterad över att inte få se HH mer.:mad: :mad:

Det är oförskämt mot B, HH och publiken:mad:

Men det lilla man fick se tyckte jag om och hade gärna sett honom jobba längre stund med ryttarna och med bättre tolk:crazy:

Jfrelin: vill gärna ha pm också!!:bump:

Senast ändrad av en moderator:

*kl*
Ni som vill ha pm, använd gärna pm-funktionen för att tala om detta. Jag har nu varit elak och rensat bort de inlägg som inte tillfört tråden något.

/B_A_L, moderator

Ja, jag är en elak människa. Därför låser jag nu tråden eftersom den mer kommit att handla om att "jag vill ha pm" mer än Balkenhol och vad han hade att säga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
371
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Kilauea
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar