Donnorna
Trådstartare
Förra året när mitt sto hade en månad kvar till att föla så fick hon bakterier i livmodern det visade sig genom att hon fick bruna flytningar. Veterinären tog prover som visade på blandflora och jäst svampar, hon behandlades och födde ett friskt föl ca 2 veckor för tidigt. Moderkakan var brun och kletig och såg inte normal ut.
Vi betäckte om henne den sommaren med Don Primero och hon fick tillbaka bakterierna 2 gånger under betäckningen. Sista gången så visade proverna på resitenta bakterier som behandlades med ett mykket starkt penicillin och hon blev frisk och blev dessutom dräktig! men hon kastade sitt föl i sjätte månaden
och hon hade fått tillbaka bakterierna igen och den här gången va det streptokocker.
Hon är nu helt frisk och vi ska snart betäcka henne igen!
Jag undrar om det är någon som har varit med om något liknande och om ni kommit på vad det berodde på? Kastade hon sitt föl pga att hon blev dräktig med bakterier i livmodern eller va det pga att hon fick tillbaka dom igen?
Vill inte att det ska hända igen!
Vi betäckte om henne den sommaren med Don Primero och hon fick tillbaka bakterierna 2 gånger under betäckningen. Sista gången så visade proverna på resitenta bakterier som behandlades med ett mykket starkt penicillin och hon blev frisk och blev dessutom dräktig! men hon kastade sitt föl i sjätte månaden
Hon är nu helt frisk och vi ska snart betäcka henne igen!
Jag undrar om det är någon som har varit med om något liknande och om ni kommit på vad det berodde på? Kastade hon sitt föl pga att hon blev dräktig med bakterier i livmodern eller va det pga att hon fick tillbaka dom igen?
Vill inte att det ska hända igen!