M

minnja1

Jag har en sele som bara har svanskappa och ska nu köpa en baksele.
Kommer att köra lätt rockard och möjligtvis en trilla (väldigt sällan).
Nu undrar jag vad ni tycker om den (billiga) som www.lillhastenistav.se har? Är den väldigt klen:confused:

Sv: Baksele

Nej jag tycker den är bra. Har en sån själv till min väldigt tunga rockard o sen ska jag ha den till min trilla oxå när jag börjar köra med den. Så köp en sån du.

Kanske ska du även köpa en bättre sele, med baksele och draglinor så slipper du köpa till allt och får dessutom allting att matcha? Gå in på Equilex.se och titta!

snigelfarmor skrev:
Kanske ska du även köpa en bättre sele, med baksele och draglinor så slipper du köpa till allt och får dessutom allting att matcha? Gå in på Equilex.se och titta!

Du vet ju inte ens vad jag har för sele...
Jag förstår inte varför man inte bara kan komma in och ställa en enkel fråga här utan att bli påhoppad. Tack jag är nöjd med min sele. Det är en halvcoller....å ja den passar min häst...draglinor har jag redan (två par).

Nikki o Fabian skrev:
Nej jag tycker den är bra. Har en sån själv till min väldigt tunga rockard o sen ska jag ha den till min trilla oxå när jag börjar köra med den. Så köp en sån du.

Tack så mycket för ditt svar.

Men du skrev faktiskt att selen bara hade svanskappa. Där stod ingenting om draglinor t.ex.

Tror inte den är så klen så det blir nog bra! :)
Tror tillochmed att du kan köpa den billigare av Granngården!

/L

Jo, men jag tolkade också det som att selen ej var komplett.

ok, ber om ursäkt för det...så lätt det kan bli missförstånd.
Men som sagt pratade jag ju bara om att det saknades baksele.
Skit samma nu...jag tackar för synpunkter jag har fått

tänk så fel det kan gå, men faktum är att 99,9 % av de som frågar efter en lös baksele har en skitsele. Kanske att 1 % i sverige har kollersele :) Kul att du har en!

Och jag tycker inte du ska känna dig påhoppad, så var inte mitt mess skrivit anser jag själv. Det var i all välmening som du nog har läst nu i efterhand.

Har du ingen bild på din pålle med koller?

Men du har ju glömt dom som kör med lokselar :devil: :D
Hur ska dom få tag på baksele om inte köpa löst? :idea: :p :D
Dom med travselar då? :D

Men mkt är det ju så att de som letar mkt billig baksele, inte har bättre sele än en billig bröstsele :crazy:

Nä jag har tyvärr ingen bild.
Jag förstår att det du skrev bara var av välmening för hästens skull, då jag har läst trådarna om skitselen.

Jag skulle inte välja att använda den.
Inte för att den kanske inte håller, vet inget om detta, men för 320:- kan jag inte föreställa mig att jag får en baksele av tillräcklig kvalité.
Den ser smäckig ut (jämför med den andra!) och med ett otrevligt ryggstycke för hästen.

Då skulle jag hellre köra utan, än tro att jag och häst var välutrustad.

Lägg hellre till en tusenlapp och vet att du har bra grejer.

LIA

Jag har en sådan, har aldrig använt den men jag tycker den verkar bra för det priset.

Jag har den, rekommenderas!!

Bra baksele till bra pris.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har bara fått ett negativt svar på detta, så jag tror det blir en sådan.

Man får vad man betalar för, oftast när det är billigt så brukar det inte vara bra kvalitet, men inte alltid. Som indiskt läder som gärna vill spricka. Det är bättre att satsa lite på bättre grejer, man vill ju kunna använda det i många år.

Det kan ju vara lite dåligt läder man jag tror att om man sköter om det noga håller det bra iaf!
Har ett träns m tyglar som är 10 år köpt nytt "billigt".
Tränset är välanvänt och hyggligt omskött är än idag mjukt och spricker inte. Tyglarna blev bara använda ett fåtal gånger sedan undadstoppade, och jag blev förvånad hur dåligt skick dom var i nu för nått år sen när jag letade fram dom igen :crazy:
Så god omvårdnad gör mkt! :)
Samt att butiker inte kan sälja hur dåligt läder som helst! :smirk:

Bakselen är mycket kraftig, kraftigare än min maratonbaksele faktiskt, vilket även gör den lite stelare. Men håller gör den! Köp köp köp.

LIA skrev:
"Då skulle jag hellre köra utan, än tro att jag och häst var välutrustad."

Det var det dummaste...en baksele kan gå sönder, men för den skull ska man inte välja bort den och låta hästen ALLTID ta vikten med svanskappa, armbågar o manke. Bakselen HMC är bra och jättebillig! En tärnsjöbaksele för 1500:-är jättebra, men man betalar nog mest för att det är en svensk som gjort den istället för en indisk man/kvinna och att det står tärnsjö på den. Håller gör de båda.

Sök på HMC här så kan ni hitta bilder på min som jag lagt ut här.

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: CaisaCax
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
486
Senast: yamyam
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka