Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har också en svår häst. Vi ska prova binda svansen hårt i vagnen.Tips mottages vad man ska göra med en bakrädd nordistravare. Är införd och körs 4 dgr i veckan. Är väldigt tittig bakåt och spänd. Finns det nått knep/träning som gör att det blir bättre?
Vi har också en svår häst. Vi ska prova binda svansen hårt i vagnen.
Jag vet inte, utan fick tipset av en vän som varit länge inom travet. Denna häst är ett exemplar vi aldrig träffat på tidigare. (min man har ett tusental unghästar att jämföra med och jag rätt många med) Hag ger oss verkligen huvudbry. När vi kör ut är han lugn och fin, så behövs det bara att vagnen gungar till lite för tex ett puttegupp, så kastar han sig framåt, vagnen åker framåt och han blir spänd som en fjäder, börjar takta, krypa ihop och vill gärna gå på bakbenen, smågalopperar. Det blir som en ond cirkel han hetsar upp sig själv och kommer ofta hem drypande av svett. Inte för han fått jobba utan för han hetsar upp sig själv.På vilket sätt hjälper det om hästen är bakrädd? Jag är alltså uppriktigt nyfiken.
Vi ska prova med svansen och samtidigt byta ställe, köra med sällskap. Så jag återkommer om någon vecka.
gulan