Bakknä - bandage

Tussemaja

Trådstartare
Jag skulle behöva bandagera ett bakknä med back-on-trackpad. Nån som har nåt knep för hur man skulle kunna få det att sitta kvar?
 
Sv: Bakknä - bandage

Ska du bandagera ett bakknä så vill jag vara med och se hur du lyckas med det! :bump: Troligen får du linda in hela hästen isåfall för att det ska sitta kvar...
 
Sv: Bakknä - bandage

Njao du, det blir nog ganska svårt att få det att sitta kvar på bak knäet.. No idea! :confused:
 
Sv: Bakknä - bandage

är du säker på att det är bakknät du vill bandagera och inte hasen??
 
Sv: Bakknä - bandage

pimy skrev:
är du säker på att det är bakknät du vill bandagera och inte hasen??

Absolut säker....;)
Nåja, jag har ändå fått dit paden med kraftig tejp. Kommer inte å sitta hela natten förståss men det sitter kvar än - efter två timmar. Varje timme med BOT kan göra nytta.
 
Sv: Bakknä - bandage

Det där skulle jag oxå behöva göra, men jag tvivlar på att lilla fröken tycker det är mysigt med tejp i ljumsken :crazy: Eller har du satt det på nåt annat sätt? Bild kanske man får fråga om? :)
 
Sv: Bakknä - bandage

maximilia skrev:
Det där skulle jag oxå behöva göra, men jag tvivlar på att lilla fröken tycker det är mysigt med tejp i ljumsken :crazy: Eller har du satt det på nåt annat sätt? Bild kanske man får fråga om? :)

Jag tejpade längs med paden upp över korset och en bit på andra sidan. Sen tejp på flera ställen runt knät med anslutning till "kors-tejpen". Så inget i ljumsken alltså....
 
Sv: Bakknä - bandage

Verkar lite överdivet skulle jag säga.
Om du absolut vill öka blodcirkulationen kan du lika gärna linimenta, eller?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, är det nån som vet nåt man kan kleta på ett bandage så katten inte slickar eller biter på det? Tänker det finns antibit för hästar.
Svar
12
· Visningar
1 090
Hästvård Nu behöver jag era bästa knep för att få ett bandage att stanna kvar över hasen. Hästen har ett operationssår mitt på baksidan av hasen...
2
Svar
22
· Visningar
1 844
Senast: Görel
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 428
Senast: Amha
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp