Bajsa borta

E

Elvira1

Min Whippettik på 1 år har börjat bajsa inne hos folk som vi hälsar på. Särskilt två familjer som vi ofta besöker. Det går blixtsnabbt och oftast hinner jag inte med. Varför gör hon så, när hon förövrigt är rumsren? Hur får jag bort beteendet? :confused:
Tacksam för råd!

Sv: Bajsa borta

Ha henne i koppel så att hon inte får tillfälle att bajsa, försöker hon så ta ut henne o beröm när hon bajsar ute.

Det är i princip omöjligt att svara på utan att ha sett hunden och ha hela bakgrunden på hunden.

Det kan vara allt från att den helt enkelt inte är rumsren till att hunden är så sönderstressad att den väljer "att skita i eget bo", vilket är riktigt illa.
Sen är det allt där emellan.

Om det enbart är på två platser hon gör så skulle jag inte ta med mig hunden dit.

Så gjorde min lilla mudi med som unghund. Alltid hos bekanta aldrig hemma. Tror det var en sorts protest att jag ängnade någon annan tid eller att hon helt enkelt ville lukta in stället. Hände alltid om jag lämnade henne där. Slutade väl med det runt 1½ år ca. Ibland hände det även att hon revir kissade. Det har däremot fortsatt inte ofta kanske någon nång om året max men det händer o hon är snart 10 år.

Ja vad man gör? Tror itne det är så mycket att göra. Plocka upp o se glad ut. Det växer troligen bort.

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Blyger
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 570
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 120
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 445
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30