Bailey 4 mån posar

MrsScabtree

Trådstartare
Ni minns kanske Maine coon kattungen jag köpte åt min mamma i 50 års present? Nu har han hunnit bli hela fyra månader, är lika stor som en fullvixen "vanlig" katt och går nu under namnet Bailey eller "katten Måns" pga allt sattyg han har för sig:devil:
Jag kände mig tvungen att slänga in lite bilder på snyggot.;)

9 veckor gammal

Alzero3.jpg

Nu 4 månader:

KvarnsjnAlzero.jpg

Sv: Bailey 4 mån posar

:love:Tycker de bägge ser mogna ut? Är maine coon en ras som utvecklas tidigt?

:love:Tycker de bägge ser mogna ut? Är maine coon en ras som utvecklas tidigt?

Nej, dom är inte färdigvuxna för än runt tre år eller mer, men dom ger ett äldre intryck iom sin storlek och sina kraftiga drag. Bailey är lika stor nu som en vanlig huskatt fast han bara är så "liten":o.
Han kommer dock bli ännu lite större på höjden och för att inte tala om mycket kraftigare och bredare speciellt i ansiktet.

Vad söt hon var! Såg väldigt feminin ut..det är kanske och antaligen därför hon ser"yngre" ut också? Var alla i hennes kull röda?
Bailey var den enda röda bland bruntabby syrror.

Oj, vad stor och fin han ser ut! Han kommer garanterat att bli en riktig läckerbit när han blir stor!
Vackert fotat också! :love:

Vad vacker han är! Inbillar jag mig, eller ser han inte lite mörkare ut på den andra bilden?

hehe, joo hon har väldigt feminina drag! Nej, det var 2 rödtabby hanar och en rötsilvertabby, och sedan 2 bruntabby hanar med i hennes kull, ensam hona^^ Väldigt ovanligt att honor blir röda så det var nog därför han var ensam om att va röd om han var ensam hane..^^

Vad vacker han är! Inbillar jag mig, eller ser han inte lite mörkare ut på den andra bilden?

Hej o tack!

Dels är ljusförhållandena väldigt annorlunda på båda bilderna, men sen har han faktiskt fått lite intensivare röd sen han vuxit:)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 317
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 491
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Jag har stora problem med min hon katt. Hon föddes ensam utan syskon, inga döda kattungar föddes utan bara hon. Hon är korsning...
Svar
17
· Visningar
3 058
Katthälsa Har nu hållit på i närmare 1 år med våran Kurre. Han togs från sin mamma som 9 veckor gammal kattunge, levde i ett missbrukar hem...
2
Svar
23
· Visningar
4 988
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar