Bågskytte

Masqueradee

Trådstartare
Är det någon mer här på Bukefalos som håller på att träna bågskytte?
Jag har själv precis börjat, kanske hållit i en båge i totalt 5-6 timmar, men älskar det verkligen! Just nu skjuter jag med en barebow som jag får låna av klubben men i framtiden är planen att köpa mig min egen samt en långbåge.
Tävlar ni någonting eller tränar ni bara för skojs skull? Med i klubb eller tränar hemma?

Jag har själv precis börjat, kanske hållit i en båge i totalt 5-6 timmar, men älskar det verkligen! Just nu skjuter jag med en barebow som jag får låna av klubben men i framtiden är planen att köpa mig min egen samt en långbåge.
Tävlar ni någonting eller tränar ni bara för skojs skull? Med i klubb eller tränar hemma?
Jag har prövat beridet bågskytte en gång. Superkul. Skulle gärna göra det igen. Men har ingen häst för det nu.
Har en båge för det så funderar på att kontakta en vanlig bågskytteklubb o h höra om jag får träna där med min båge för beridet.

Jag har prövat beridet bågskytte en gång. Superkul. Skulle gärna göra det igen. Men har ingen häst för det nu.
Har en båge för det så funderar på att kontakta en vanlig bågskytteklubb o h höra om jag får träna där med min båge för beridet.
Jag skulle också vilja prova beridet men har ingen häst alls ^^

Vad roligt att du startade den här tråden, för jag har tänkt på bågskytte sedan i somras när grannkommunen anordnade EM (tror jag?). Jag har provat att skjuta vid ett tillfälle, och det kändes väldigt "rätt" liksom. Jag tror att det är bra för min ivriga själ att fokusera, balansera och andas...

Vad roligt att du startade den här tråden, för jag har tänkt på bågskytte sedan i somras när grannkommunen anordnade EM (tror jag?). Jag har provat att skjuta vid ett tillfälle, och det kändes väldigt "rätt" liksom. Jag tror att det är bra för min ivriga själ att fokusera, balansera och andas...
Jag tycker att man kan översätta mycket från när jag tränade mycket dressyr/WE när det gäller känslan och precisionen. Man kan alltid göra en lite bättre hörnpassering och man kan alltid släppa iväg pilen lite bättre. Även om jag inte har några intressen alls att tävla så kan man alltid utvecklas lite till. Visst, det gäller säkert inom alla sporter, men ändå :)

Har funderat massor på bågskytte sen jag prövade att skjuta med långbåge. Hade gärna börjat faktiskt, men inte kommit mig för än.

Jag sköt ett tag förut vilket jag tyckte om, sköt även utomhus vid några tillfällen, men besöken blev färre och färre, till slut slutade jag. Lånade skydd, pilar, koger och båge på klubben. Jag har funderat på ifall det vore något att testa igen, men har inte vågat ge mig in på det. Kanske ska jag testa på det igen till våren? Vad säger ni? Det känns bara som att alla andra är bättre än mig, men de har ju förmodligen skjutit ett tag.

Jag sköt ett tag förut vilket jag tyckte om, sköt även utomhus vid några tillfällen, men besöken blev färre och färre, till slut slutade jag. Lånade skydd, pilar, koger och båge på klubben. Jag har funderat på ifall det vore något att testa igen, men har inte vågat ge mig in på det. Kanske ska jag testa på det igen till våren? Vad säger ni? Det känns bara som att alla andra är bättre än mig, men de har ju förmodligen skjutit ett tag.

Ja men klart att de som tränat längre är bättre :) Jag kollar nästan aldrig på de andras tavlor utan koncentrerar mig helt och fullt på vad jag håller på med, energin räcker inte till så mycket mer än så. Jag tycker helt klart att du ska börja igen!

Jag ska börja min kurs på söndag.
har gått en introduktion för ett par år sedan och sedan inte hållit på.
Är rejält taggad inför helgen!
Najs!!

Jag har velat prova i 3 år tror jag. Har till och med bågar hemma så jag kan prova att skjuta med. Bara det att det behövs köpas in strängar som jag inte har gjort :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 527
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 714
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka