Bästa tröstarkenpet?

Sv: Bästa tröstarkenpet?

Glömde skriva om min lilla. Han är dessvärre ganska otröstlig nu vid 10 veckor. Innan dess var det ännu värre, han kunde lätt skrika tre-fyra timmar utan att något hjälpte. Nu kan det hjälpa om man går med honom framåtvänd, och det ska skumpa riktigt. Det är det enda som hjälper när man är riktigt ledsen.

Annars, om han bara är lite snyftig så hjälper en filt över ansiktet. Samma sak med brodern hans, han ville också ha något över ögonen, då kunde han somna om.
 
Sv: Bästa tröstarkenpet?

*kl*

Vår son är 1 år och blir han ledsen är det oftast upp i famnen som gäller. Vill gärna ha sin katt också (en mjukiskatt). Han har napp men vi brukar inte uppmuntra han till att ha den när han är vaken, visst får han syn på den och vill ha kan han få den men oftast är han utan och är lika glad för det.

När han var lite ville han ofta blir buren med sin rygg mot min mage och så skulle vi gå fram och tillbaka i huset.
Annars brukade även "Blinka lilla stjärna" funka ganska bra. Önskade att han ville ta napp när han var pytteliten men han ville inte ha den förrän han var 5 månader.

Annars brukar det vara famnen, pussa och krama, gunga lite, titta på vår riktiga katt som han älskar. Funkar inte nåt av det är det nåt stort fel.
 
Sv: Bästa tröstarkenpet?

Dottern på 9 veckor brukar bli lugn när man bär henne i famnen och gungar henne samtidigt. Är hon trött ska hon gärna vara ihopkrupen. Har hon magknip vill hon hellre ha benen raka. Och så brukar jag lägga kinden mot hennes huvud.

Och man måste gå sakta hela tiden. Man får absolut inte stå still eller sätta sig ner förrens hon lugnat ner sig.

Det får gärna knarra i golvet också. Så oftast går vi runt i köket. :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som skaffat barn säg runt 40, och alltså var 50 när barnet var 10 år. Hur tycker ni det var att skaffa barn lite senare? Tycker ni...
2
Svar
25
· Visningar
4 360
Småbarn Barnet behöver nya strumpor! Jag letar efter ullstrumpor med halkskydd. I storlek 27. De ens jag hittar är polarn och pyret, finns det...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: Praefatio
·
Hästvård Jag badar sällan mina hästar, men lortgrisarna jag har nu behöver verkligen ett rejält bad innan de ska täckas och klippas. Vilket är...
Svar
8
· Visningar
756
Senast: AW
·
Kropp & Själ Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 243
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp