Bästa köpet?

Jamtland

Trådstartare
Vilket är ert bästa köp till bebisen/barnet?

Till Stina när hon var bebis var det bästa köpet en bärstol.
Till Emma är det klart bästa köpet en bilstol med bas.

Jenny
 
Sv: Bästa köpet?

Hoppgunga och pälsen tror jag...

Sen så är ju en barnvagn väldigt smidigt att ha med :p
 
Sv: Bästa köpet?

hmmm...

Som bebis var bärsjalarna, Ergon och vagn det bästa tror jag...

Vagn är fortfarande det bästa köpet, det är tungt med 13 kilo 2-åring.

Bröstpump var toppen också i början.
 
Sv: Bästa köpet?

Ergo bärsele. :love:
Kan ha med bebis överallt och slipper putta runt på en otymplig vagn. Tar ingen plats i bilen. Är bebis trött och grinig kan h*n sitta i den när man t ex städar. Man kan gå skogspromenader med hunden.

Nästa bebis skall jag skaffa en bärsjal till också, så jag kan bära redan från nyfödd. :)
 
Sv: Bästa köpet?

Bilstol, vagn etc ser jag som basic grejor alla har :). Men utöver "grundutrustningen" har bästa köpet hitills varit:
*Bärsjal (har en tricot slen)
*Babysitter
*Gåstol
*Enkel sulky som man kan ha liggandes i bilen
 
Sv: Bästa köpet?

Håller med om att bilstol tillhör "basic", men till Emma lyxade vi och köpte en med bas, det är oerhört myckt lättsammare än den vi hade åt Stina som man fick spänna fast med bälte varenda gång!

Jenny
 
Sv: Bästa köpet?

Vet inte riktigt. Babygymmet kanske, har hon roat sig med många långa stunder.
Eller babyvakten, har använts flitigt.
 
Sv: Bästa köpet?

Jajust ja, skulle ju skriva att bästa köpet till Stina var andningslarmet! (Använder det nu på Emma). Det har sparat MYCKET sömn åt mig!!!

Jenny
 
Sv: Bästa köpet?

Jag har suttit här och tänkt lääänge nu. Men jag kan inte komma på något som varit sådär extra bra :crazy:

Babyvakten har knappt behövts, eftersom han sovit regelbundet och djupt sen 6 veckors ålder.

Babysittern var förvisso väldigt skön att ha när han var liten, han satt gärna där och vibrerade och lyssnade på musik rätt länge, så jag kunde duscha/bada osv.

Och nu.. Ja, han har sisådär 1 miljon saker, men inget som sticker ut alls vid användning.

Gud så tråkigt det känns :o
 
Sv: Bästa köpet?

Babyskyddet med bas har vi ju använt massor till båda barnen.

Men det bästa vi köpt var ligginsatsen till badbajlan. Skulle aldrig ha fungerat att bada båda barnen samtidigt utan den, Alvin började bara vid en vecka och han kan ligga lääänge. Hur smidigt som helst. Jag älskar den.
 
Sv: Bästa köpet?

Bärsjal helt klart.
Jag har två olika, en som är färdignuten sas och mkt enkel att bara sno runt mej o Adam när han vill vara nära men inte för så lång stund, när vi går här hemma o pysslar o så. Nu är han så stor så han sitter på höften i den, mkt bekvämt :)
Har en lång elastisk sjal som tar lite längre tid att knyta på sej men i den sitter han mkt bra både vänd mot mej och framåt så han ser världen. Mycket bra när man springer runt i Ullared :D
 
Sv: Bästa köpet?

Jag har samma "problem" som du.
Jag har undvikt att köpa onödiga saker, de pengarna har jag lagt på nödvändiga saker istället.. :D

Det SÄMSTA köpet är babybjörnen, den används knappt. Saga är inget bärbarn utan är störtnöjd med att ligga i vagnen, sitta i babysittern, gymma osv osv. De gångerna hon vill bli buren är det ju mysigare att göra det "naturligt"..
 
Sv: Bästa köpet?

Hmm, ja, min onödigaste utgift var nog Ergon. Sebastian sitter visserligen hur bra som helst i den, men pga min axelskada så är den används sisådär 5 ggr sammanlagt. Lite slöseri, för dyr är den ju, speciellt inkl babyinlägget som jag köpte också.

Alla andra saker har varit lika bra allihop tycker jag :p Leksakerna används ungefär lika mycket alltihop, förvaringsmöbler, säng etc är ju rätt nödvändigt.

Ja, skulle jag någonsin få ett barn till, så lär jag satsa på samma saker i alla fall :D
 
Sv: Bästa köpet?

Oj jag har nästan inte köpt någonting alls till Rasmus, han är regält bortskämd av sina mor och far föräldrar :angel:

Det enda jag kan komma på nu är overallen med inbyggt tät luva och som man viker över händerna och fötterna, bara att stoppa i honom där så är han klar att åka, inget bök med mössa, vantar och sockor!
 
Sv: Bästa köpet?

Hittills (babyn är 3 månader nu): Babysittern! Mycket uppskattad och ger mig och sambon en stunds "vila" från att ständigt sitta med en fastklistrad bebis i knät.

En sak till har varit super: Tummenmobilen ovanför sängen (med speldosa). Den var dyr, men jag ville så gärna ha den. Och den är en jättebra glädjekälla! Funkar dock inte alls till att "varva ner" inför sömn. Snarare blir han totalt uppspeedad av den. Men den är super när man vill lägga ifrån sig honom en stund när man tex ska klä på sig mm. Han börjar le direkt när han ser figurerna. Jag tar bort själva snurren med figurerna när han ska sova; annars väntar han bara på att de ska börja snurra och låta. :D
 
Sv: Bästa köpet?

Sjalen var bäst till första barnet.
Till andra barnet var Patapum-selen bäst. (Hade ju redan sjal)
 
Sv: Bästa köpet?

babysittern som var ställbar, kunde ha den från dag ett till 6 mån,

speldosa ( i form av gosdjur)
 
Sv: Bästa köpet?

Oj...vad svårt...
Får nog dela upp det lite.

När Jason var 0-3 månader var det nog babysittern (som vi i och för sig fick av en snäll farmor) och även babybjörn selen då han AVSKYDDE att ligga i vagnen.
3-6 månader så var det gåstolen (köpte inte den heller kom jag på)
6-9 månader så började diverse leksaker bli mer intressanta.
9-nu (1 år och en vecka gammal för att vara exakt) så är det lära gå vagnen han fick i julklapp...

haha...ser att alla sånna där BRA grejer har vi fått av folk. I present eller ärvda...
 
Sv: Bästa köpet?

Det bästa köpet har varit bärsjalen. Jag var lite tveksam först eftersom lillen inte tyckte om babybjörnselen som vi fick och jag tyckte att sjal var lite dyrt. Men efteråt så har sjalarna (de förökade sig snabbt) varit ovärdeliga. Favoritsjalen används fortfarande efter 2,5 år.
Amningskuddarna (de blev två till slut) har också varit riktigt bra. Som amningskuddar användes de bara första 1,5 året. Sen var lillen så pass stor att det var bekvämare utan. Fast kuddarna används fortfarande som myskuddar i soffan. Lillen och pappa slåss om dem framför tvn.
 

Liknande trådar

Utrustning Vet att det är högst individuellt så klart, men jag har själv lovordat ELT-gjorden fram tills nuvarande häst. Ardennerkille, 3 år och...
Svar
11
· Visningar
1 188
Senast: palle
·
Småbarn Vi kommer att få 2,5km till dagis, men jag hoppas på att det stora delar av året kommer gå att cykla 😃 det får bli bil när det är snö...
Svar
10
· Visningar
862
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 236
Senast: Ms_Antrop
·
Gravid - 1år Det har visat sig att jag har tvillingar i min mage, det kom som en rejäl chock då vi inte har tvillingar i släkten såvitt vi vet! Är...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 933
Senast: bigwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp