Bärande stolpar i stall.

Ia*

Trådstartare
Håller på att planera stallbygge i vår ladugård. Foderbordet kommer att tas bort och bärlinorna breddas lite. Men jag hittar ingen information någonstans om hur man räknar ut hur många bärande stolpar man måste ha kvar. Eller om hur man vågar flytta dem i sidled för att passa boxarna. Kommer att förvara hö i storbal på loftet. Var hittar man informationen eller vem frågar man?
 
Sv: Bärande stolpar i stall.

Håller på att planera stallbygge i vår ladugård. Foderbordet kommer att tas bort och bärlinorna breddas lite. Men jag hittar ingen information någonstans om hur man räknar ut hur många bärande stolpar man måste ha kvar. Eller om hur man vågar flytta dem i sidled för att passa boxarna. Kommer att förvara hö i storbal på loftet. Var hittar man informationen eller vem frågar man?
oj, oj, det är knepigt det där med bärande bjälkar. Jag skulle personligen ringa en som bygger hus och som har lång erfarenhet av det. Det går att förstärka upp den bärande bjälken med en järnbalk och på det sättet minska antalet stolpar som går mellan tak och golv. men som sagt, ring en duktig byggare och be om ett utlåtande från honom (naturligtvis ska du betala timpenning för det jobbet också, annars kommer han garanterat inte :) )
 
Sv: Bärande stolpar i stall.

Du kommer nog ha svårt att klara av det på egen hand. Skulle också rekommendera att du vände dig till någon som kan detta. Finns ganska många konsultfirmor som håller på med byggkonstruktion.
Själv skulle jag nog inte riktigt våga hålla på och mixtra allt för mycket med äldre byggnader.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 592
Senast: Lhas
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 474
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 851
Senast: Pudlan
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 507
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Fästa huva
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp