Badminton!

Gabby_Ossi

Trådstartare
Ja, nu har filmen med presentation av årets bana kommit ut och det ska såklart bli extra spännade i år när det faktiskt är en del svenskar med i startfältet!

Vad tycker ni om banan, som jag fattade det var det första gången på 25 år (?) som de har en ny bandesigner, tycker ni det märks? Vilka är era favoriter och hur tror ni det går för de svenska ryttarna? :)

Jag var ju där förra året så ja det märks.. Jag tror det går bra för dom svenska ryttarna, denna banan är ju inte så trixig alltså svängig utan mer framåtridning och stora hinder. Svenskarna är ju vana vid mer trixigt vilket inte tex engelsmännen är vilket resultatet visade på förra årets EM

Jo, det blir ju ett ruggigt drop in i vattnet i år, annars är det mesta rakt på, inte så knixigt.
Åker för 10 gången så det blir någon sorts jubileum för oss, men som en äldre engelsk man sa då
jag frågade honom om han åkte till Badminton.....'almost every year....'.

:-)

Åååh, vad jag längtar. Var där för första gången förra året och det var precis så fantastiskt som jag alltid trott.:bump:
Terrängen ser lite tuffare ut än förra året tycker jag och jag längtar tills torsdag nästa vecka när vi går banan och inser hur stora hinderna är i verkligheten:nailbiting:

Ooh vad jag är avis på er som ska dit! Någon som har koll på hur mkt man kommer kunna följa på tv/nätet?

Fei tv sänder! Visst det är jätteroligt att vara där men jag tycker faktiskt det är bättre att kolla på tv´n. Man går miste om helheten och ser bara någon galoppera förbi då och då och hoppa ett par hinder när man är på plats. Dessutom vill man ju följa ekipaget och då är sändningen bättre.

Horse1 kommer visa terrängen direkt :banana:
Insåg häromdagen att vi numera har den kanalen via vår Boxer! :D

Synd bara att jag sagt att jag skall hjälpa till hos Pro Eventing då :angel:

Jag och ett gäng tjejer som jag varit med på Badminton ska se terrängen tillsammans på lördag, näst bästa man kan göra utan att åka dit ;)
Är ju lagom avis på några stallvänner som ska åka dit! Men hoppas få höra detaljer nästa vecka sen!

Nu är de ju igång för tusan! Satt och var lite irriterad på att det tar så lång tid för dem att lägga ut Viktorias resultat innan jag kom på att vi kanske ligger en timme före England... :angel:

• Gilla
Reactions: fio
Hinder 18abc är ju inte f-n att leka med, hur skall de hinna svänga där i nerförsbacken ?!?!
Jag ställer mig där på Lördag i ösregnet och försöker ta lite bilder :-)

Hahaha Gabby!

@trottoarbonden tur att jag var där förra året då solen sken.. min sambo hade vägrat åka dit när det regnar.. jag får nog byta ut honom ;) Vilket hinder var det förresten? orkar inte kolla, har du ingen bild? Är det stor skillnad på svårighetsgraden på banan detta året nu när du kan se den live? Förra året var den ju i enklaste laget.

Sara in på delad 4e plats, Heja heja! :banana:

Hur tror ni svenskarna resonerar i terrängen, det är mestadels relativt unga oerfarna hästar väl? Blir det mycket chicken way?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 823
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 350
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 421
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25