Badminton 2009

Sv: Badminton 2009

Vet någon om det går att se tävlingarna på nätet någonstans eller om det går på någon kanal på tv? :)

BBC visar live action 11.00-17.00 local tid. Dom visar highlights på sin websida.
På websidan kan man se allt på nätet live, tyvärr så står det bara UK användare.

Det finns en kort bit ifrån årets Badminton Här

Förra året anmälde jag mig till Badmingtons direktsändning av terrängen -dvs de 9 minuter som var gratis och i år fick jag ett mail om att hela terrängen var gratis tack vare ett samarbete mekllan BBC och Horse and Country. Så gå in på deras hemsida och kolla, det finns ju ingen utsändning förrän i morgon kl 11 lokal tid (vad det nu är svensk tid - är det kl 12?) men kolla runt redan nu, det finns mycket roligt via länkarna t.ex välj Mary King in Badmington och du kommer till en hästvideo-sida där man hittar både Mark Todd och Pippa Funell med intressanta smakprov på en kvart vardera. Och bangång,både animerad och med banbyggaren. Bra engelskträning hälsar skolfröken! Så dåligt som vädret är nu så kommer iallafall jag att sitta och titta i morgon!

Bra kämpat av Anna!! Men STACKARS Sharon Hunt som inte fick in hästen i startfållan..!!! Envis som en åsna var den :crazy: Men vill de inte, så vill de ju inte :cool: Surt bara på denna tävlingen...

Ja det kan man verkligen undra! :d

Nästan så att man blir lite irriterad för att hon e så satans bra och så ung, då känner man sig ju som värsta sopan själv, haha! :D

Riktigt roligt var det att följa terrängen via länken, kul med kunniga kommentatorer, fin bana, många fina ritter.

Ja verkligen, lite skillnad jämfört med Svanlund. Kan inte säga annat än att det va RIKTIGT trevligt att lyssna på ett par glada britter som verkligen var kunniga! :d

Det var fantastiskt, nästan 6 timmars terräng live från Badminton

Jag säger bara William Fox-Pitt :love: Det ser ut som debutant när han lotsar sina hästar runt.

Det var fantastiskt, nästan 6 timmars terräng live från Badminton

Jag säger bara William Fox-Pitt :love: Det ser ut som debutant när han lotsar sina hästar runt.

Ja, han är grym, Andrew Nicholson går inte av för hackor han heller:d, ett galoppsprång upp ur vattnet där andra tog 2 och 1,5... Det såg ju ut som att det bara skulle vara ett när han red!

Ja, han är grym, Andrew Nicholson går inte av för hackor han heller:d, ett galoppsprång upp ur vattnet där andra tog 2 och 1,5... Det såg ju ut som att det bara skulle vara ett när han red!

Ja han är sanslöst duktig, han bara rann igenom vattnet :D Tyckte det var kul att se Matt Ryan göra en så "mogen" ritt , jag har sett en och annan hialös ritt med honom under åren. Överlag så tyckte jag ritterna var mer kontrollerade än för några år sedan och dom flesta rider tekniskt bättre än vad jag har sett innan. Alltså nu menar jag inte toppryttarna utan mellanskiktet i Badminton (om man nu kan kalla det så när man rider 4*)

Nu var det kanske typ 5 år sedan jag faktiskt tittade på stora tävlingar i ft men jag märker ändå stor skillnad på ritterna. Bättre rytm och bättre kontroll på galoppsprången samt att man inte ser ryttarna fläska av på ett mindre längre eller för tidigt utan dom flesta väljer ett till istället. Banorna byggs så det inte går att rida så längre vilket är positivt! Nåja det fanns ju en och annan som gjorde det men dom misslyckades också och fick en utspringning.

Sen var det sanslöst roligt att se Paula Törnqvist´s Vortex göra ett så bra Badminton. Felfritt och bara några sekunder över i terrängen verkligen jättefin häst det där.

Foxpittens fux var ju bara underbar (som slutade 2a nu när det är klart), och Nicholsons fux var också läcker, den såg inte helt enkel ut men med en sån ryttare så blev det ju inga problem. Olivers "lilla" skimmel ser inte så imponerande ut, men den gjorde ju allt klockrent. Kul att han vann.

Ang idiotrundor så stod iaf Paul Tapner för en, jag höll andan till han till slut fick ge sig efter sitt tredje stopp. Han höll bl a på att rida rakt ut i publiken fler gånger. :crazy: Prinsessan hade en hel del grejer som gav mig hicka med Toytown, det var nog smart att hon bröt.

Ang idiotrundor så stod iaf Paul Tapner för en, jag höll andan till han till slut fick ge sig efter sitt tredje stopp. Han höll bl a på att rida rakt ut i publiken fler gånger. :crazy: Prinsessan hade en hel del grejer som gav mig hicka med Toytown, det var nog smart att hon bröt.

Jag minns inte riktigt honom, kanske för att jag inte har den minsta aningen om vem han är :o

Men att rida på som Zarah gjorde i sunken road efter att hästen hade lämnat ett ben på den första blomrundeln var väl en aning korkat när det faktiskt fanns ett alternativ :confused: Även om man är fullt pumpad med adrenalin :( Med dagens olyckor och allt snack om säkerhet så tycker jag nog kanske att det på gränsen skulle bestraffas som farlig ridning.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 933
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 533
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 235
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka