Badkarsångest

S

solregnen

Hej.

Måste rensa min tankar då jag har kört fast i valet och kvalet av badkar.
Eller snarare, jag har redan bestämt mig för badkar... frågan är bara vilket vi ska välja.
Problemet är att det finns plats för ett 170 badkar men eftersom det är ett jäkla värmelement på kortsidan (som inte går att plugga igen då det är ett nybygge och har garanti) så får badkaret inte vara större än 160. great...

I mina tankar vill jag ha det väldigt minimalistikt och rent/cleant. Inga bubblor, inga utbyggnader, utan rena, raka snygga linjer och kanter. Dessutom skall badkaret användas varje dag att duscha i så det får gärna vara mycket plats att stå på (det kan vara så mycket som 80 cm brett) på ena sidan.

Nu till problemet - det finns inga snygga badkar på 160!!! jag får panik!
Mina frågor är helt enkelt:
1. Känner ni till några snygga badkar enligt önskemål?
2. Känner ni till några tillverkare av badkar där man i stort sett kan skräddarsy sitt badkar, kanske i betong eller liknande?
3. Om man köper ett kar för inbyggnad. Kan man bygga på egna gavlar som man typ lackerar högblankt? (Fastnat dör Duravit's Starck)
4. Om jag "bygger in" badkaret i egengjorda skivor, kan jag även bygga in elementet som blir på badkarets kortsida? Finns det några snygga galler man kan sätta på så luften kan komma ut från elementet om man mot all förmodan måste använda elemntet (har annars både värmegolv och handdukstorkare).
5. Gillar även Svedbergs Oval 158 - någon som har sånt? Är det för trångt att duscha i varje dag? Kan man ha kranen på kortsidan? Hur löser man om blandaren och duschkranen är på kortsidan? Hade ju tänkt ha en duschvägg istället för draperi... men det verkar ju inte gå här...

TACK på förhand för minsta lilla hjälp!

Sv: Badkarsångest

Nu till problemet - det finns inga snygga badkar på 160!!! jag får panik!

Jag har sett väldigt korta badkar på tex Hornbach. De som jag tyckte var snyggast hade gammeldags ben och var litet runda i formen. Inte farligt dyra heller.

Fördelen med badkar på ben är att det blir väldigt lätt att städa runt och under badkaret!

/KT

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka