Badglad småhund.

Tahari

Trådstartare
Mina småttingar är sådär roade av att bada ( i sjön alltså, hatar badkar ). Själv älskar jag att bada och speciellt med hundar.
Vissa raser verkar ju vara mer förtjusta att kasta sig i böljan än andra. Men jag tycker mig märka att de flesta badnymfer är av större ras. Finns det någon småhund eller åtminstånde mellan, kanske runt 10 kilo, som gillar att bada.
Självklart handlar det om individer, finns säker Goldens som ratar badet också. Men rent generellt, någon ras som inte ofta bangar för ett dopp i det blå.
Mina är Pudel och Cotton/Shitzu. Pudeln vägrar och blandisen står gärna i vattenbrynet men doppa sig är äckligt.

Sv: Badglad småhund.

min mellanpudel/cocker (allra störstadelen pudel) älskar att bada :) Tycker dom flesta pudlar verkar gilla att bada!

Pudlar användes ju förr som vattenapporterande jakthund så de borde ju ha lite sinne för det här med bad även idag :) (Kanske iof bara gäller storpudel)

Jaha då är det väl min som är lite udda då. Det är en toy så han är ju ganska liten och ynklig. Han verkar mest frysa när han råkar landa i vattnet. Dålig på att simma är han också, paddlar på som en valp trots att han är 5 år.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka