bädd av pappersströ

Sv: bädd av pappersströ

Jag har pappersbädd. Dock inte RS utan strimlat kontorspapper.. Funkar hur bra som helst :love:

Det luktar bara om jag är och gräver i det, aldrig annars. Tömmer ut bädden en gång om året, till sommarbetet

Strimlat kontorspapper? Då blir man ju lite nyfiken på hur du får tag i sånna mängder och hur du förvarar det?

Jag köper det i balar om ca 120kg från KSS i Skövde. Dom är bara glad att någon vill ha det. Det räcker rätt länge, hämtade 5 balar i slutet på januari, och har nu drygt 2 kvar.. Har rätt mycket plats så jag pallar in det i en tom spilta i stallet :D

2014-01-30-2132_52eab6eeddf2b325cbe0c3fa.jpg

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
984
Senast: MiniLi
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 714
Senast: EZMK
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag fick tips om att testa olja till häst för att underlätta med hullet. Jag började med 1/4 dl rapsolja och ökade till 1 dl/dag. Men... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 339
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka