TantAgda

Trådstartare
Ni som har någon typ av badbalja utomhus till era hundar, vad har ni?
Vart är den köpt och vad kostade den ungefär?

Det behöver inte vara något stort eller avancerat, kanske 1m2 stor och 2dm ljup.
Några tips?

Ni som har någon typ av badbalja utomhus till era hundar, vad har ni?
Vart är den köpt och vad kostade den ungefär?

Det behöver inte vara något stort eller avancerat, kanske 1m2 stor och 2dm ljup.
Några tips?

Mina har en barnpool :D
Köpt på leksaksaffären!

De badar inte, men de plaskar runt i den ibland för att få lite svalka och har den som gigantisk vattenskål :)

Jag har en sådan här - inköpt i leksaksaffär (finns även på ÖoB i olika former). Kostar runt 140-150 kr och är väl 120 bred och 2-3 dm djup beroende på hur mycket vatten du har i :) perfekt till mina heeler

Untitled by heffalklumpens, on Flickr

Precis något sånt jag är ute efter. Har bara hittat en variant, den som ser ut som en båt, och den kostade 4-500 tror jag. Onödigt dyrt kan jag tycka!
Ska kika på ÖoB!

Mina har en barnpool :D
Köpt på leksaksaffären!

De badar inte, men de plaskar runt i den ibland för att få lite svalka och har den som gigantisk vattenskål :)

Är det en sån man blåser upp eller i hårdplast?
Gigantisk vattenskål med tillhörande plaskmöjlighet låter bra. Svårt att hitta en pool för billig peng till en ridgeback som hon kan bada/simma i ;)

Min blå är nog köpt på lekhuset om jag kommer ihåg rätt, men gav bara 120 kr för den (lite rea). Googlade lite och har du Toy'srus i närheten, så finns denna: * Länk raderad av moderatorn*

Även Ica Maxi är värt ett besök, för dom kan ha en liknande variant som jag har för 179 kr. Går som sandlåda/pool

Senast ändrad av en moderator:
Jag kapade en kubiktank på mitten och har ena halvan som hundbadkar. Inte så fint men väldigt praktiskt.

Min blå är nog köpt på lekhuset om jag kommer ihåg rätt, men gav bara 120 kr för den (lite rea). Googlade lite och har du Toy'srus i närheten, så finns denna: * Länk raderad av moderatorn*

Även Ica Maxi är värt ett besök, för dom kan ha en liknande variant som jag har för 179 kr. Går som sandlåda/pool

Ska kolla båda butikerna, tack för tipsen!

@Milosari, problemet är att vi har egen brunn och med andra ord begränsad tillgång på vatten när det är såhär torrt. Tror tyvärr inte att för stor pool funkar.

@Migo, en sån hade vart perfekt men känner ingen som vill bli av med tyvärr. Kanske kan finnas på Blocket -ska genast kolla! :)

Senast ändrad av en moderator:
Har en sådan från ÖOB, den ser ut som ett äpple typ, den är i hårdplast. Typ 149 spänn!
wpid-wp-1401628406736.jpeg

Någon som vet om det finns liknande baljor i storlek mindre? Har inte så mycket plats på vår lilla terass och Alice behöver inte mer än ca 50x50cm.

Någon som vet om det finns liknande baljor i storlek mindre? Har inte så mycket plats på vår lilla terass och Alice behöver inte mer än ca 50x50cm.

Det är ju bara att ta en vanlig balja – vilken som helst.
Jag köpte en rund på ÖoB att ha när jag badar fötterna, det kostade inte många kronor :)

Rusta har haft billiga platspooler för barn. Vet inte om det finns nu.

Annars som nämnts - Ö&B, Ikea, Blocket...

För en liten hund kan går det ju att köpa en stadig diskbalja bara.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 014
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
738
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 930
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
545
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka