Badande bebisar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Hur ofta badar era småttingar? Vi fick hem badbaljan då Stina var ca två veckor och sedan dess har hon badat varje kväll (Innan det hann hon med ett bad på BB och ett i diskhon). Hon ÄLSKAR :love: att bada och nu har hon börjat plaska ordentligt i baljan på kvällarna! :D :bump:

Jenny
 
Sv: Badande bebisar?

Jag har aldrig badat mina barn mer än 1-2 ggr/vecka. De har iofs älskat det allihop, men jag ser ingen anledning till att torka ut deras hur mer än nödvändlgt. Barn blir ju inte smutsiga på samma sätt som vi vuxna...

Mina barn har fått plaska av sig ordentligt på babysim i stället :D
 
Sv: Badande bebisar?

Badar henne inte mer än ca 1 gång/vecka. Känns inte nödvändigt med mer just nu. Babysimmar också.
 
Sv: Badande bebisar?

Hampus badade första gången när navlen läkt efter 2 veckor,nu badar han kanske 2 gånger i veckan för han har blivit så veckig och det luktar skunk i vecken annars.
 
Sv: Badande bebisar?

Badar också 1-2 ggr i veckan. Använder bara vatten med lite tvättolja i, och milt shampo till håret. Upptäckte häromdan att pojken trivs bättre med lite varmare vatten än jag trodde, han fryser så lätt.
Om jag har ganska varmt och doppar ner hela honom utom ansiktet ser han ut som att han skulle kunna bosätta sig i badbaljan för all framtid :D .



/Jossan
 
Sv: Badande bebisar?

Eftersom jag har en kräkbebis så måste jag duscha honom varje dag, annars får han utslag av all kräka som fastnar i hudvecken. Fast han duschar tillsammans med mig eller pappa, badar bara ibland och har så gjort sen han var 1½ månad.
 
Sv: Badande bebisar?

Sara badar ungefär var tredje dag. Hon gillar det märker man men så långt att hon har börjat plaska har hon inte gått.
 
Sv: Badande bebisar?

En kompis fick badförbud för sin bebis för de hade badat honom för ofta. Huden torkade för mycket. Tänk på det!
 
Sv: Badande bebisar?

Jepp, vi håller koll så hon inte blir för torr. Men med lite olja i vattnet är hon störtmjuk i skinnet. En smula flottig i håret ibland blir hon, men det står vi alla ut med.

Jenny
 
Sv: Badande bebisar?

Vi har tolv mil enkel väg till närmaste bebisim, så något sådant har vi inte råd med. :( Vilket jag tycker är ohyggligt trist, men vad gör man...

Jenny
 
Sv: Badande bebisar?

oz_joj skrev:
En kompis fick badförbud för sin bebis för de hade badat honom för ofta. Huden torkade för mycket. Tänk på det!

Olika bud beroende på vart man bor. Här i England är det norm att alla småbarn inkl bebisar badas varje kväll - har aldrig hört talas om någon som INTE gör det. Det är liksom en del av kvällsrutinen. Och det verkar inte orsaka några problem :)
 
Sv: Badande bebisar?

Här kommer jag som liten :D

Gillade att bada, med kläderna på:rofl:
My_badar.sized.jpg
 
Sv: Badande bebisar?

Vi fick mycket beröm på BVC för att vi bara badade vårt lilla troll en gång i veckan. Men å andra sidan är han en riktig torris ( o sen eldar vi med ved vilket ger torr luft)Så det är nog lite olika från barn till barn.
 
Sv: Badande bebisar?

Jag badar min bebis väldigt sällan då så små människor inte blir så smutsiga. Han är 7½ månad och det går säkert 14 dgr eller mer mellan badningarna Han luktar gott och är ren iaf. Vill inte bada så ofta eftersom jag vill skona huden så långt det går.
 
Sv: Badande bebisar?

Eftersom dotterns hud verkar klara så mycket badning så badar vi som en del av kvällsritualen. Som själv varande vattendjur vill jag gärna att min dotter också uppskattar/är van att bada mycket! Ser SÅ mycket fram emot när hon blir ett par år och kan följa med på äventyrsbaden odyl! :)

Jenny
 
Sv: Badande bebisar?

Vi eldar också med ved och dottern är inte torr alls. Det är däremot sambon och jag som får nöja oss med duschar, lite svårt att kravla)ner i badbaljan, annars skulle jag gjort det jag med! ;)

Jenny
 
Senast ändrad:
Sv: Badande bebisar?

Ja det är både roligt och mysigt att bada med de små! :) Själv är jag en riktig torris och dottern (snart 4år) likaså. Som bebis var hon supermjuk och fin i hyn. Lille sonen (7½ månad) är fin i hyn nu men han lär väl bli lika torr som vi andra i familjen :( Men med lite olja så! :bump:
 
Sv: Badande bebisar?

min lilla kille badar var 3-5 dag, det har han gjort sen han föddes, han är 8 månader nu. brukar bara tvätta av honom lite med tvättlapp på kvällen innan han lägger sig. det fastnar ju en del mat nu ju mer de vill hjälpa till att äta
 
Sv: Badande bebisar?

Vilken gullunge du har!:love: Tur för dig att jag har en egen, ananrs hade jag snott honom! ;)

Vi fick fö beröm av bm idag för Stina är så fin i skinnet! Dessutom är hon stor som en tre månaders bebis redan, fast hon bara är två månader nu... :o :eek: Morsan har bra käk!

Jenny-som är lycklig för hon precis har kopplat in bredbandet! Halleluja!:D :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 491
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 752
Senast: Juli0a
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Adventskalendertråden 2024
  • Jourhavande präst
  • Inspo: dela FL

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Aggressiv/rädd hund
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp