bada med hästen

vilse

Trådstartare
Vad säger reglerna?

Att man inte får vara var som helt förstår jag ju med.. :p

Men i närheten av var jag bor har vi två stycken sjöar. Vädligt mycket hundar som badar där, även mycket hästfolk som rider där.

Men får vi bada med hästarna?
Kan man läsa om det någonstanns?

Borde det inte vara så att där man får bada med hund, får man bada med häst?
Eller?
 
Sv: bada med hästen

Kan det verkligen stämma? :confused:

På vanliga badständer så borde man ju inte få varken lov att rida eller bada med hästen. Men där finns inga skyltar...
 
Sv: bada med hästen

Det är klart du kan bada med hästen där. Jag brukar bada med min häst i en sjö närheten av stallet. Det finns ingen skylt så det är bara att bada. :D Om du inte får bada där så säger vell någon till. ;) Så bada på du. :D
 
Sv: bada med hästen

Jag har faktiskt varit iväg och badat nu :D

Första gången för hästen, jag trodde hon skulle dränka sig själv :angel:
När botten börjar försvinna sticker man ner mulen i vattnet och blåser, kanske lyckas man hålla sig uppe... :D (det lyckades inte kan jag meddela ;))
 
Sv: bada med hästen

Vi ringde till nån tant på kommunen och frågade var det var tillåtet
att bada med hästarna även under sommaren och tydligen får vi hålla
till på hundbadet :D

Men ring till nån inom kommunen och fråga, bästa sättet att få veta säkert ;)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 256
Senast: QueenLilith
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 228
Senast: Linda_A
·
Ekonomi & Juridik hej :D vi är 3 tjejer som ska dela på en häst när vi börjar gymnasiet om ett år (2 ska gå häst 1 ska gå hund) och vi ska göra en budget...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 456
Senast: Halcyon
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 023
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • HJÄLP
  • Ridskoleryttare
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp