Bada häst

Opartisk

Trådstartare
Ni som inte har den lyxen med att ha varm vatten i stallet.Tvättar/duschar ni med kallt vatten sommartid? Eller ni tar hinkar med varmvatten med er ner till stallet?

Sv: Bada häst

Värmer vatten + ställer hinkar i solen innan ridturen. Sen svampas hästen. Duschas med riktigt kallt vatten när det är varmt ute, och verkar inte ha nåt emot det.

Sv: Bada häst

badar i kallt vatten när det är varmt ute. Då har de inte något emot det, Della klagar bara när man spolar vid svansen.
Men tvättar oftast i linimentschampoo, så man slipper spola hästen mer än en gång.

Flyttar snart till stall med varmvatten :love:

Liknande trådar

Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
389
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 599
Senast: Efwa
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka