Backup på ny dator...

Emmmmma

Trådstartare
Jag har precis köpt en ny dator och blev tillsagd i affären att jag måste göra en backup på den innan jag börjar använda den. Om jag inte gjorde det och systemet krachade var jag tvungen att köpa nåt nytt till den för ganska många pengar...:crazy: Han förklarade typ hur man skulle göra, men när jag gjorde så, gick det inte.. Följde beskrivningen som var med datorn men den stämde inte riktigt med vad som stod på skärmen..

Så nu undrar jag bara om någon vet exakt HUR viktigt det är med en backup?? Jag fick ju med recoveringskivor och sånt, behöver man verkligen en backup då??

Vet inte om det har nån betydelse men det är iaf en Fujitsu Siemens Amilo.
 
Sv: Backup på ny dator...

Eftersom du fick återställningsskivor är backup av själva systemet inte lika viktigt som backup av dina egna dokument och bilder.

Ett enkelt och ganska billigt sätt för backup är att köpa en extern hårddisk till vilken du med jämna mellanrum kopierar över det du är rädd om.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
1 999
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 787
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 479
Senast: Saeta
·
B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 963
Senast: BonnieS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp