Backontrack ryggvärmare

ghost

Trådstartare
Jag har två damer med vändigt knepiga ryggmuskulaturer och är inne på att köpa BoT ryggvärmare till dem eftersom jag tycker jag får bra resultat med paddarna jag har.

Är det någon som har en sådan, och i så fall vad tycker ni???

/// ghost

min kompis har en sån till sitt arab sto. Hon säger att den var omöjlig att få att ligga kvar på hästen och då sydde hon fast den i ett täcke, men det blev inte riktigt bra så hon kan som inte använa den.

Jag har funderat på kardborreband i täckena eftersom det är olika storlek på hästarna.

Alternativt att sy in en stor ficka i täckena?

/// ghost

Jag har faktiskt beställt ett som kom på posten idag. Ska hämta ut det i morrn. Jag har samma tankar som dig, att sy fast stora kardborreband på ett par olika täcken, ett inne och ett utetäcke så man kan varva. Det borde funka tycker jag! :)

Nu har jag beställt min ryggvärmare och ett par benskydd till (det började bli besvärligt att komma fram till om de ska ha dem fram eller bak)

Tycker själv att jag kommit på en strålande idé om fastsättning. Jag tänker sy fast korta spännband längst "Mitten" på ryggvärmaren och göra typ knapphål att bara trä igenom på båda sidor längs ryggsömmen på deras innetäcken. Har man bara skapliga täcken och tillräckligt många spännen måste det funka.

(Kardborre blir ju ganska hårigt även om det är mjuksidan som sitter mot hästen)

/// ghost

Har några större "bitar" av BoT som jag också funderat påatt ordna så det går att fästa i täckena. Måste bara klura ut något vettigt sätt.

Just nu har jag dock snott den ena biten till min egen dumma rygg där musklerna (antar jag) fått spel.
Det hjälper, det är underbart :love: :love: :love:
Jag kan räta på mig, högerbenet viker sig inte på mig nu och jag kan ta mig upp även från liggande läge :D
Lite vartm kanske men gud så underbart.
Helt klart måste jag testa detta på min lite stelare gamling sen!

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 684
Senast: Murray
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv