Back on Track

Sv: Back on Track

jag har kardborre paddarna. tycker dom funkar bra och är väldigt praktiska, särskilt när det är fodraren som ska ta av dom på morgonen, då är det smidigare med kardborre.

Har No Bow paddarna. Jättenöjd med dom:)
De med kardborre ska ju inte användas vid varm temperatur(varning från BoT , neoprenet stänger in vämen), och vill ha paddar som kan användas året runt.

Jag använder ett skydd med kardborre, men det åker av väldigt ofta! Jag antar att hon sparar av sig det då hon känner av effekten, för hon är kolugn med det när jag satt på det. Är linda ett bättre alternativ? Det kan hon väl inte krafsa av sig.
Hon hade lyckats (första gången hon krafsade av asig) kicka sig själv så det blev ett litet blödande sår, och sånt vill man ju undvika=/

funkar BoT? har hört att det inte gör det..

Min bestämda uppfattning är att det funkar, sen kan det bero på vad problemet är, det kanske inte funkar på allt.

Min häst har en gammal kotledsskada och jag upplever att han mår bättre i det benet med BoT på sig på nätterna.

Sen har jag använt BoT själv efter att jag bröt foten i höstas. Får fortfarande ont ibland och då tar jag på en BoT strumpa och vips det onda försvinner. :banana:

Jag använder ett skydd med kardborre, men det åker av väldigt ofta! Jag antar att hon sparar av sig det då hon känner av effekten, för hon är kolugn med det när jag satt på det. Är linda ett bättre alternativ? Det kan hon väl inte krafsa av sig.
Hon hade lyckats (första gången hon krafsade av asig) kicka sig själv så det blev ett litet blödande sår, och sånt vill man ju undvika=/

kan va att dom glidit ner och att hästen då tycker de är äckligt..så är de med min..han sparkar ingenting med lindorna men med korreborren så försöker han få av sej dom..dom sitter bra typ tills han rör på sej då glider dom o han börjar sparka av sej dom.

därför ja inte gillar korreborren o använder vanliga paddar med lindor.

Tack=)
Vad är skillnaden mellan No Bow och de andra paddarna?

Har med kardborre till min mara (eller så lindar jag). Kardborre känns tryggare om man ska lämna hästen med det på under längre period.

jag är stor ANVÄNDARE av BoT,
har måna olika produkter, men använd vanliga paddar det är bäst då kardborrknäpperna inte går och knäppa så bra och dom glider tro mig, har sånna!!
dom är endast bra om man inte kan linda annars vanliga paddar är bättre!

Kardborrepaddarna sitter mkt bra på min ponny, man måste våga dra åt.

De vanliga paddarna är svåra att linda tillräckligt långt ner, hon ska helst värmas över hovarna också.

har du testat dom långa paddarna? på min stora pålle så går dom paddarna upp över knäna och ner över hovarna.

du kanske har ridpaddarna? dom är väldigt korta..

för att sätta en liten punkt medelar jag att jag idag begav mig till min lokala ridsportbutik för att inhndla lite Back on track, valet blev enkelt då kardborrepaddarna var de ända som fanns hemma i hästens storlek

provade dem idag och tyckte de kändes lysande

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 040
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Leeelot
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 217
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025