Back on Track

H

Heikne

Sitter mitt uppe i min beställning på backontrackshop.se och funderar över vad jag egentligen ska välja.

Hästen i fråga skall stå med BoT under natten.

- de lite tjockare now bow paddarna
- orginalpaddarna
- eller de vadderade paddarna med kardborre

vad är era erfarenheter och vad tycker ni jag bör välja.

Sv: Back on Track

Har med kardborre till min mara (eller så lindar jag). Kardborre känns tryggare om man ska lämna hästen med det på under längre period.

Jag käde direkt att det kändes smidigare. Också för utsläpparen som annars måste styra med paddar och lindor.

Dock får jag för mig att paddarna ger en större effekt. Varför vet jag inte!

Rekommenderar dom med kardborre. Har dom själv och dom är helt super:bow: Så lätta att sätta på och ta av. Och står man inackorderad blir det så mkt lättare för stallpersonal att ta av dom på morgonen.

Jag har också de med kardborre. De är superbra!!!

Har inbillat mig att de vanliga vaddstyckena funkar bättre än kardborrskydden, tycker det vore rätt logiskt också för man lindar ju mycket närmare benet eller vad man ska säga.

Fast det är ju värmen man vill åt, får det plats att cirkulera lite luft så blir det inte kallare...

Det är varmt och gott om ponnyns ben när jag tar av dem.

Dessutom, är det personal etc inblandat skulle jag inte linda utan definitivt köpa de med kardborre.

Fast kardborreskydden fungerar jättebra enligt min erfarenhet. De har haft effekt på min häst och fler jag känner till.

jag tycker inte om kardborreskydden för dom glider ner på min hästs ben..vet inte varför men dom gör de oavsett hur ja sätter dom..han har ganska grova ben..kanske därför?

jag gillar paddarna bättre..går högt upp och långt ner så hela benet får bra med värme och sen är ja tryggare med lindor eftersom ja vet att dom inte riskerar att gå upp o min häst kan inte sparka av sej dom.
man får liksom bättre stabilitet med lindor.

det blir bara svårare och svårare för mig att välja:rofl:

Jag har oxå kardborrepaddarna. De är :love:

Jag har dom på min arab som inte har speciellt tjocka ben och de glider inte speciellt. Man får se till att dra åt dom ordentligt.

Jag använder mig av No Bowen, de är mycket bra, lätta att linda och borsta av. Funderade länge på kardborrskydden, men eftersom de består av neopren och det stänger in fukten, tror jag de blir väldigt opraktiska att använda när det blir varmare ute. Har även hört på annat håll att man inte ska ha neoprenprodukter för länge. Vill inte gärna blistra benen.

Jag har de med kardborre, funkar perfekt. Enkla att använda också :D Slipper man linda hela tiden.

Har även hört på annat håll att man inte ska ha neoprenprodukter för länge. Vill inte gärna blistra benen.

men de är ju inte paddarna som är av neopren..är ju bara de som håller om paddarna som är de.

Jag hade först de vanliga paddarna och köpte sedan de med kardborre och tycker att de med kardborre är toppen!!!

Köpte de med kardborre mest för att de skulle bli enklare för andra som släpper ut, men de sitter riktigt bra så jag använder bara de nu.
Så nu ligger de vanliga paddarna och samlar damm. :d

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 040
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Leeelot
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 217
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025