Back on track,?

L

lie

Jag har ett sto som är sne i bäckenet, och jag får ta ut en equterapeut då och då för att knacka rätt. Skulle ni rekommendera att köpa ett back on track ryggvärmare som går över rygg,länd? Hon har problem vid länden ochså. Tror ni att det gör något nytta?
Ska beställa hasskydd av back on track och såg då att de gör " paketpris" med ryggvärmaren plus hasskydden, så nu är jag lite i valet och kvalet vad som jag ska köpa.. Så vad tror ni?

Sv: Back on track,?

Jag beställer nog både hasskydden och ryggvärmaren men hur vet man vilken storlek som passar?
Large; omkrets 44 cm övre kanten och nedre kanten 36 cm.

Medium; omkrets 41 cm övre kanten och nedre kanten 32 cm.
Small; omkrets 37 cm övre kanten och nedre kanten 29 cm
Det är en travhäst..

Köpte paketet med ryggvärmare + två hasskydd. Fick dom igår, hade beställt Large till mitt varmblod och dom passade. Bättre lite stora än för små.

Om hästen måste knackas rätt med jämna mellanrum skulle jag fundera på om den inte behöver massage och stretch regelbundet framför allt. Så var det för min valack som var sned i bäckenet, massor med stela muskler som vill dra allt tillbaka till fel ställe igen, nu har han fått regelbunden massage och stretch efter varje ridpass och felet har inte återkommit.
Back-on-track är superskönt på spända stela muskler, så köp på! Skadar iaf inte :idea:

Om hästen måste knackas rätt med jämna mellanrum skulle jag fundera på om den inte behöver massage och stretch regelbundet framför allt. Så var det för min valack som var sned i bäckenet, massor med stela muskler som vill dra allt tillbaka till fel ställe igen, nu har han fått regelbunden massage och stretch efter varje ridpass och felet har inte återkommit.
Back-on-track är superskönt på spända stela muskler, så köp på! Skadar iaf inte :idea:

håller med!!!!

om skelettet ständigt åker tillbaka så är det som sagt var massage å stretch!!! OCH kolla utrustning och träning... nått är ju uppenbaligen fel vid något tillfälle!
BoT har jag bara gott å säga om! go for it!! :)

Jag beställde medium, hoppas de passar...... Men hur långt tid tog det innan bot. kom? Men det är väl kardborreband så jag får väl sätta längst ut isåfall..

Jag har bara haft henne i 2 veckor, men jag känner han som hade henne innan, och när hon har blivit knäckt så kör han igång samma träning på en gång. Japp massage och stretch får hon redan:)

:( Jag och min hä'st älskar BOT.. Brukar ta hans lindor och paddar och linda mina ben när jag själv har ont. Funkar jättebra, kan gå helt normalt efteråt. Normalt brukar jag stappla fram

Jag fick mina på en vecka (inkl helg).
Jag har lindor runt om + hasskydd+ täcke med ryggstycket under, på natten. Hon ser ganska rolig ut.

jag har ett sånt täcke och det har varit jättebra !!! om jag var du skulle jag verklingen köpa ett, alla jag vet som har det har varit nöjda med sina !! :)

Ja har beställt ett sånt täcke nu, så jag bara längtar tills det kommer:)

*kl*

vill oxå ha ryggtäcke, men så svårt å fästa.... vill inte riskera att det åker av å blir söndertrampat i boxen...

jag har testat typ 3-4olika täcken, de sitter SJUKT dåligt... fan att de tog bort de svarta m bogveck, de enda som sitter bra på smala fullblodsbogar...

ett bogskydd i BoT skulle vara perfa... eller helkroppspyamas :angel:

Jaha så sitter de inget bra de där ryggvärmaren?
Å helkroppspyjamas:) Det skulle vara ljuvligt..

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: MiniLi
·
Hästvård Står ju att man ska vänja in back on Track snabbandage, 3-4 timmar och så öka en timme osv. frågan är ju vad som händer om man inte gör...
Svar
11
· Visningar
1 562
Kropp & Själ Är det någon som vet om det finns någon forskning som visar om Back on Tracks skydd och kläder verkligen gör mer nytta än motsvarande...
Svar
8
· Visningar
1 538
Senast: svea
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: LilaTiger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka