Back on track?

Red_Chili

Trådstartare
Ok, ni som har erfarenhet av back on tracks produkter... Upplever ni att de ger någon effekt? Ni som använt deras täcken, upplever ni att de ger någon effekt på hunden som inte ett vanligt varmt täcke gav?

Jag är alltså skeptisk till att det skulle finnas någon som helst anledning att köpa ett svindyrt back on track-täcke istället för att slänga på ett extra fleecetäcke som håller hunden varm. Därför har jag inte heller provat något från back on track. Nu börjar jag ändå bli nyfiken ;)
 
Ok, ni som har erfarenhet av back on tracks produkter... Upplever ni att de ger någon effekt? Ni som använt deras täcken, upplever ni att de ger någon effekt på hunden som inte ett vanligt varmt täcke gav?

Jag är alltså skeptisk till att det skulle finnas någon som helst anledning att köpa ett svindyrt back on track-täcke istället för att slänga på ett extra fleecetäcke som håller hunden varm. Därför har jag inte heller provat något från back on track. Nu börjar jag ändå bli nyfiken ;)

Jag har själv Back on Tracks ryggbälte och visst bli det varmt! Har ofta problem med ryggsmärta och tycker att det hjälper och man känner verkligen hur det värmer upp området.
Min förra hund fick ett Back on Track-täcke pga akut ryggsmärta och vi upplevde att det hjälpte honom. När han senare även var stel i höfterna blev han mer rörlig med det täcket.
 
Ok, ni som har erfarenhet av back on tracks produkter... Upplever ni att de ger någon effekt? Ni som använt deras täcken, upplever ni att de ger någon effekt på hunden som inte ett vanligt varmt täcke gav?

Jag är alltså skeptisk till att det skulle finnas någon som helst anledning att köpa ett svindyrt back on track-täcke istället för att slänga på ett extra fleecetäcke som håller hunden varm. Därför har jag inte heller provat något från back on track. Nu börjar jag ändå bli nyfiken ;)

Jag använder handledsskydden för att jag fryser som tusan utan dom. Dom gör att jag blir varmare i alla fall, har alltid använt det till mina hästar så hundarna har också varsitt BoT. De ska nog få varsitt nättäcke också.
 
Upplever ingen skillnad på min när han har BoT-täcket på sig, möjligtvis att han fryser lite mer då det inte är lika tjockt som hans andra täcken. Men han har ju å andra sidan inga problem med stelhet etc.
 
Ok, ni som har erfarenhet av back on tracks produkter... Upplever ni att de ger någon effekt? Ni som använt deras täcken, upplever ni att de ger någon effekt på hunden som inte ett vanligt varmt täcke gav?

Jag är alltså skeptisk till att det skulle finnas någon som helst anledning att köpa ett svindyrt back on track-täcke istället för att slänga på ett extra fleecetäcke som håller hunden varm. Därför har jag inte heller provat något från back on track. Nu börjar jag ändå bli nyfiken ;)
Vet inte om jag skulle köpa ett back-on-track om jag inte hade en hund som det var extra noga med att hålla värmen på. Pga skada t ex. Jag har själv ett back-on-track knäskydd till mitt artrosknä, och visst ger det värme, men inte så så där slående. Ger dock värme tillräckligt så knät ska må lite bättre, men har man ingen skada vete tusan om det gör något nytta :)
 
Jag upplever att det hjälper min hund som har ont i ryggen. Tycker också att det värmer mer än andra täcken som är lika tunna (har ett BoT nättäcke). Sedan älskar jag passformen på det. Det sitter så himla bra och går ner ordentligt över bakbenen, också är det mycket bra kvalité. Så, ja, jag gillar dem uppenbarligen och lägger gärna några extra slantar då :D
 
Min gamling som jag hade var det stor skillnad på om hon hade sitt BoT eller ett vanligt varmfodrat vintertäcke. Nu var det en häst men jag antar att om det funkar på hästar så funkar det på hundar.

Tidigare i höst köpte jag ett BoT till min gamla omplacerade hund, nu har han inte hunnit ha det så mycket eftersom det varit så varm vinter än så länge men jag skulle tro att det kommer värma gott nästa gång jag klippt honom och det är kyligare ute.
 
Har haft bot-paddar till häst, märkte noll skillnad utom i plånboken.
Det är ju åndå en skillnad! :D :up:

Skämt åsido och till TS; jag vet inte om det gör så mycket mer nytta än andra täcken och har inte så mycket att jämföra med men jag tycker att ffa nättäcket har varit användbart. Det sitter dessutom bra och har hållt länge så det har varit värt pengarna för oss. Men jag kunde väl lika gärna varit nöjd om vi satsat på något annat täcke med lika bra passform och hållbarhet typ.
 
Har också BoT men svårt att säga om det är bättre än något annat. Vet dock att man i en studie mätte olika täcken med typ "värmekamera" och då såg man inga direkta resultat från BoT men däremot så fanns det resultat från andra keramiska täcken.
Ska kolla om jag hittar igen vad de va för studie vet att någon hade länkat till den i jämthundsgruppen för länge sedan
 
Jag använder bara back on track men det är framför allt passformen och designen jag gillar. Täcket passar perfekt på mina staffar och värmer rumpan bra.
Sen är det kanon kvalitet. Ila har haft sitt täcke i 4 år och det ser fortfarande nytt ut.
 
Jag använder bara back on track men det är framför allt passformen och designen jag gillar. Täcket passar perfekt på mina staffar och värmer rumpan bra.
Sen är det kanon kvalitet. Ila har haft sitt täcke i 4 år och det ser fortfarande nytt ut.

Jag älskar också att det går ner bra över rumpan. Rollo uppskattar det mycket när det blåser!
 
Jag har inte heller provat det på hund men använt det till mina knän när jag haft problem. Har visserligen inte provat med andra knäskydd men min BoT gav iaf bra värme och hjälpte mot smärtan vid rehabilitering och träning.
 
Min bedlington har ett back on track för det var det enda som satt bra. Frisk unghund så tror han hade klarat sig med vilket täcke som helst, och har det dessutom sällan. Men sitter bra gör det!
 
Ok, ni som har erfarenhet av back on tracks produkter... Upplever ni att de ger någon effekt? Ni som använt deras täcken, upplever ni att de ger någon effekt på hunden som inte ett vanligt varmt täcke gav?

Jag är alltså skeptisk till att det skulle finnas någon som helst anledning att köpa ett svindyrt back on track-täcke istället för att slänga på ett extra fleecetäcke som håller hunden varm. Därför har jag inte heller provat något från back on track. Nu börjar jag ändå bli nyfiken ;)
Svårt att säga i och med att jag inte har några andra täcken och jämföra med andra hundar blir svårt. Men jag köpte nättäcket när våran var 6 mån och opererades i bogen, med täcke på så slapp han tratt och nättäcket kändes så pass luftigt att han kunde använda det inomhus. Sen läkte han ihop snabbare än vad veterinärerna hade trott, men om det berodde på täcket eller på sin egen läkkraft har jag inte en susning om. Sen köpte jag även ett vinterfodrat täcke för att ha efter jakt, det skulle antagligen fungera lika bra med något annat tjockare täcke men jag hade en återförsäljare som kompis då och kunde prova ut rätt storlek i lugn och ro. Sen fick jag även köpa det för återförsäljarens inköpspris vilket även hjälpte till i beslutet. ;)
Med tanke på alla de kroppsliga problem som han har, (opererad bog, dåliga höfter, lite glapp bakknä osv) så håller han ändå otroligt bra, jag vill tillskriva täckena en del av äran men som sagt, det är ju helt omöjligt att säga med säkerhet. ;)
 
Min partner har en t-shirt, hen upplever att den ger viss effekt, främst genom att hen inte blir kall om musklerna vilket är syftet.
 
Det jag läst om BoT tidigare från något test är att det är inte keramen i sig som är så fantastisk utan att fibern är ihålig som hos bl a renhår och den isolerar väldigt bra av den anledningen.
 
Ok, ni som har erfarenhet av back on tracks produkter... Upplever ni att de ger någon effekt? Ni som använt deras täcken, upplever ni att de ger någon effekt på hunden som inte ett vanligt varmt täcke gav?

Jag är alltså skeptisk till att det skulle finnas någon som helst anledning att köpa ett svindyrt back on track-täcke istället för att slänga på ett extra fleecetäcke som håller hunden varm. Därför har jag inte heller provat något från back on track. Nu börjar jag ändå bli nyfiken ;)

Jag har haft paddarna till häst, och de paddarna har hundarna att ligga på i sina burar nu.

Jag valde dock att köpa fleeceoveraller i stället för BoT-täcken till hundarna, eftersom de båda behöver mest värme över låren och det känns som att en overall gör det jobbet bättre.
 
Vi har ett par BoT-täcken som vi nyttjar till hundarna efter träning när de ligger i bilen. Det kan bli en del väntan på klubben om många ska köra skydd och eftersom man hjälps åt blir hundarna liggande ett tag. Vid lite kyligare temperaturer känns det bra att rygg och muskler inte kyler av sig för mycket.
 

Liknande trådar

Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 608
Senast: CFrisk
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
990
Senast: Scata
·
Utrustning Hej. Är det någon här som testat Catago Fir-Tech Pro ryggvärmare? Är ni nöjda eller kan man lika gärna slänga på ett ylletäcke och få...
Svar
9
· Visningar
1 689
Senast: caballus
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 159
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp