Back on Track-täcke

HendrewenPrince

Trådstartare
Har sökt men hittar inte riktigt svar på min fråga.

Jag undrar vad folk har för erfarenhet av BoT-täckena. Storlek,passform, hållbarhet etc? Framför allt så är jag nyfiken på storleken då jag har en relativt kort häst, 145 är oftast på gränsen till för stort. Har ett HW-täcke i storlek 140 som är perfekt, de flesta andra täcken blir lite långa men framför allt för stora kring bogpartiet.

Har tittat på annonser, det säljs väldigt många BoT-täcken i strlk 135 - är de så stora att en häst som normalt sett har 145 har 135 eller hur ligger det till?

Jättetacksam för svar:bump:

Det är främst nättäckets storlek som är intressant!

EDIT: inser nu att denna tråd kanske borde ligga under Utrustning istället?

Sv: Back on Track-täcke

Jag har iofs ett fleecetäcke från BoT som jag inte har haft så länge....
Men min häst är en ganska klockren 135-häst och detta täcket sitter som handen i handsken! Det är storlek 135 och har en helt fantastisk passform! :D
Storleksmässigt är de alltså ganska "normala", så en häst som din kanske det blir liite kort på... Men det kanske inte gör så väldans mycket?
Jag rekommenderar dem iaf starkt! Jag älskar mitt täcke och de är så värda pengarna!!! :bump:

Har ett 135 täcke på min arab som inte är allt för biffig och på honom sitter det bra(fleece) men har man en häst med stora bogar så finns det nog en risk att det blir tajt :/ Skulle ta ett 145 till en 140 häst då risken är att 135 blir för litet.

Jag har nättäcket till mitt fullblod, stl 135. Det sitter helt okej om hals och längs med rygg med är på gränsen till tajt runt bogen tycker jag och han är ganska smäcker. Den tid då han hade täcket på sig ganska mycket började det bli skav på bogen. Annars tycker jag att kvalitén är bra och är nöjd i övrigt.

Har nättäcket, 145 till mitt lilla nätta fullblod. Sitter bra! Tror ett mindre hade blivit tajt över bogen. Hon har normalt 145 i täcken, ibland 135 beroende på märke.

kl

Vill bara tipsa att färjestad rid&trav har fleecetäcken för 1200 kr ( ord pris ca 1895)..om det finns några kvar ( fjolårets modell)

Min erfarenhet är att de är lite tighta i bogen så ligger man mellan storlekar bör man ta den större storleken om man inte har en väldigt smal häst.

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund har haft problem med diskbråck. Bråcket är ca 10-15 cm från svansroten. Senast på rehaben så diskuterade vi Back on Track...
2
Svar
39
· Visningar
3 902
Senast: Tora
·
Övr. Hund Bestämde mig hastig och lustigt för att lilltanten skulle få ett Back on track-täcke. Hittade en tysk sida där de sålde täcket (inte...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: Iamia
·
Utrustning Har en häst som ligger mitt emellan 2 storlekar och verkar stanna där. Han har 135 nu och det sitter bra i bogen och är hyffsat lagom...
2
Svar
28
· Visningar
3 867
Senast: Evolution
·
Utrustning Först: tror jag velat färdigt angående täckesfrågan..... Bor i Halland "vid havet" och dagar med riktig vinter är lätträknade (oftast)...
Svar
16
· Visningar
5 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka