back-on-track Paddar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare HoneysEmma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 530
H

HoneysEmma

hej!
jag undrar om ni hört talas on Back on track?

Iallafall så går det total back-on-track boom i mitt stall jyst nu, alla hästägare, med hästar med känsliga ben köper det åt sina pollar, fast dom är dyra :smirk:

Erkänner, även jag har back on track till min ponny.
Hon har en benskada jyst nu i höger fram, eftre överansträngning, men jag har använt back on track i ca 2 veckor nu, och dom hjälper faktist..

jag trodde inte på det, men tja,., nu är svullnaden borta, och jag får börja rida henne tidigare än planerat! :)

Så, Finns detta i sverige? Det är iaf. mycket populärt i finland där jag bor nu :)

Sv: back-on-track Paddar

Japp visst finns det här. Alla har det :) de är kanon bra. tar bart den flesta gallor. älskar dom. Ska köpa mig ett täcke nu med. har själv knäskydd och min pojkvän har kalsonger :)

joo, dom e verkligen otroliga, Emmas ( min ponnys) ben var helt lika igår :), det ena har vart typ häften så tjock som det andra ;D
Så kul att få görja vara ute me henne igen efter 2 månaders tollande från den minimala sjukhagen till stallet som den enda motion :angel:

Många använder det och det ger resultat.

är det nån idée att använda back on track i förebyggande syfte, eller gör det mer skada än nytta?

är det någon idée att använda i förebyggande syfte eller gör det mer skada än nytta?

yääääs vi har det. finna överallt med och backontrack till människor. dom där kinesiska grejerna ska ju vara bra för så mkt, en del är säkert sant. iaf det där om att öka bodgenomströmning och så.
finns ju både paddar man indar stallbandage med och sen sånna typ färdiga paddar man bara knäpper med karborrband, dom är najs ;)

skada tror jag definitivt inte att de gör, de ökar ju som sagt blodtillfrseln och ökar blodcirkulationen i benen ! vilket är kalas...;)

Jag tror att det går alldelesutmärkt att använda det oavsett.

I och med ökad cirkulation så kan det inte bli sämre av det.

Bara positivt!

En homeopat sade att om man använder dem pga en skada så gör den ökade blodcirkulationen det att slaggprodukterna av skadan far iväg ut i hela kroppen, först borde man få slagget bort och sedan är det fritt fram att använda dem. Nån som hört nåt likande?

Det är jättebra att använda oavsett om hästen är sjuk eller inte. Det är till exempel ett utmärkt sätt att vara säker på att hästen värmer upp ordnetligt i leder, senor och ligament inför ett träningspass...:)

En homeopat sade att om man använder dem pga en skada så gör den ökade blodcirkulationen det att slaggprodukterna av skadan far iväg ut i hela kroppen, först borde man få slagget bort och sedan är det fritt fram att använda dem. Nån som hört nåt likande?

Tycker att den homeopaten verkar vara rätt okunnig när det gäller skador :crazy:

Det är ju just det man vill göra att öka blodgenomströminingen till det skadade området för att få det att läka bättre.

Och en liten fundering? Hur skall man kunna få bort slaggprodukterna från en skada primärt???? :angel:

En fundering bara:
Hur funkar pojkvännens kallingar?
Vet ju att back on track är för ökad blodgenomströmning....
Ha ha ha!:rofl:
Kanske ska skaffa ett par till min kille! ;)

Liknande trådar

Hästvård Är det bara våran ponny som inte gillar back on track produkterna? Provade arbetsdamaskerna ( back on track) idag, fungerade ca 15 min...
Svar
6
· Visningar
1 360
Senast: nyaste
·
Utrustning Någon som har dom där back on track arbetsdamasker? Ger dom verkligen sån positiv effekt på hästens ben som det står om dom osv? vad tkr...
Svar
10
· Visningar
6 970
Senast: Picazzo
·
F
Utrustning Jag har ingen erfarenhet av Back on Track, men jag tänkte köpa mig ett par paddar till benen att ha efter hoppträningarna och vid...
Svar
1
· Visningar
2 440
Senast: Matinee
·
E
Hästvård Min häst blir vääldigt fin i benen när jag anv Back On Track (vilket antagligen är meningen) Men då jag bara anv de när jag själv...
Svar
10
· Visningar
1 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka