Back on track hundtäcke

Sv: Back on track hundtäcke

Är det någon som vet hur länge kan hon ha nättäcke på sig? alltså typ 24 timmar om dagen är inte för mycket? hon har från morgon till kväll men brukar vara mer stel på morgonen när hon ska upp

Är det inte så att det tar bort effekten om man använder täcket för mycket? Man ska ju göra uppehåll helt lite då och då enligt användarinstruktionerna.. Jag skulle haft på täcket enbart nattetid eftersom det är då hunden ligger still och brukar stelna till. Eventuellt sy på magneter också för ytterligare effekt :).

Är det inte så att det tar bort effekten om man använder täcket för mycket? Man ska ju göra uppehåll helt lite då och då enligt användarinstruktionerna.. Jag skulle haft på täcket enbart nattetid eftersom det är då hunden ligger still och brukar stelna till. Eventuellt sy på magneter också för ytterligare effekt :).
Då får vi nog ändra på det, från kvällen till morgonen (från sista promenad till första promenad)

Jag vet inte om det finns nån maxtid, men dom ska ju vänjas in vid dessa täcken
Det gjorde vi, satt på henne först i 1-2 timmar och sen utökade.

kl

Jag har ett ländtäcke för häst till min sch, det har jag lagt upp på 2 dubbelvikta gamla bäddmadrasser...han ligger där Jämt :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 626
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 913
Senast: Ninnurur
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 136
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka