Back on track = Bluff!?

P

PansParis

Ridsport har i nyaste numret gjort en undersökning på Back on Track. Tack och lov kom de fram till att det inte var infraröd strålning som kappslades in med hjälp av keramik. Det var snarare luften i tyget som gjorde att det blev något varmare än en vanlig linda.

Tycker det är bra att detta testas, det finns därmed fler mycket mera prisvärda alternativ.

Har själv funderar på att köpa ett täcke men avstår nu.

Hur tycker ni? Har ni upplevt något bra resultat eller tror ni oxå att det är "bluff"?

:laugh:

Sv: Back on track = Bluff!?

Kan ha läst fel eftersom jag bara kollade igenom lite snabbt.
Men jag läste något om att man testat på hund och att det kunde ge brännskador?

Måste läsa igenom ordentligt :p

Hur som helst skulle jag nog inte linda min häst med sånt ändå om jag inte riktigt vet vad det egentligen är.

Jag vill ha tag på ett tyg som är likadant som BoT fast utan keramik som jag vill testa innan jag uttalar mig.

Dock så vet jag att BoT hjälper mig, fast hur är jag ju inte 100 på ;)

Jag tror det är en bluff, har använt det på mig själv(knäskydd) utan resultat. Blev varken varmt eller hjälpte mitt skadade knä.
Har också använt paddarna till häst utan resultat.

Det finns en lång tråd om detta, fortsätt på den istället så blir det mer svar på samma ställe. Där har många uttalat sig om hur de upplever effekten.

Liknande trådar

Hästvård Har för en vecka sedan köpt ett back on track täcke som jag nu vänjer hästen vid. Han hade det 1,5 h första dagen och sedan har det gått...
2
Svar
27
· Visningar
5 597
Senast: Magica
·
Utrustning Jag undrar vad ni har för erfarenheter av back on track. Jag har en polokrage till mig själv och jag känner att den värmer men jag har...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: TessieW
·
C
Utrustning Svar sökes fort!!! Nu har min häst fått kotledsinflammation och ska antingen linda honom, sätta på stable boot eller back on track...
Svar
17
· Visningar
1 590
Senast: __Jeanette
·
Z
  • Låst
Hästvård I tidningen ridsport uttalar sig Back on tracks ledning i varför deras material skulle vara så effektivt. Detta under halsbrutnade...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
17 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka