babyskydd för gamla??

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Min svägerska berättade att babyskydd blir för gamla efter 6 år och att man då ska slänga dem!!
Enligt tillverkaren i alla fall :smirk: .
Nån som hört något om det är så??
Vi är ju därför i valet och kvalet om vi ska slänga vårat, som ser jättebra ut fortfarande, men som faller på ålderstrecket för nästa barn...

vet ni?
 
Sv: babyskydd för gamla??

Köpte nya stolar till pojkarna för några månader sedan och då fick jag veta att de bara "håller" i 8 år. Visste faktiskt inte detta, i samma veva sa försäljaren att det även gäller cykelbarnstolar, babygunger och sånna saker. Allt av plast. Men jag har som sagt aldrig hört det förut.
 
Sv: babyskydd för gamla??

Gamla blir de, men jag har fått från återförsäljare att det är 10 år som gäller.
 
Sv: babyskydd för gamla??

Ok, då klarar den ett halvår till alltså, för 10 år är den inte än :banana: !
Men det är kanske bäst, av säkerhetsskäl sen då att kassera den.
 
Sv: babyskydd för gamla??

jag har hört 3 år för babyskydd och 5 år för bilbarnstolar... på barnaffären här... tycker det låter lite kort tid?
 
Sv: babyskydd för gamla??

Jag har också hört 3 år för babyskydd.
 
Sv: babyskydd för gamla??

Tillverkaren sa i o f 6 år... så 3 år är nog lite väl lite..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 550
Senast: Modest
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 829
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 913
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 681
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp