Babysim (utbruten från Vad gör vi? Kids edition - del 4)

sthu

Trådstartare
På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet under tiden?
 
På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet under tiden?

Ibland har jag duschat med barnet, ibland lagt på golvet eller satt i en stol som brukar finnas på badhus beroende på barnets dagsform.
 
Ibland har jag duschat med barnet, ibland lagt på golvet eller satt i en stol som brukar finnas på badhus beroende på barnets dagsform

Jo, man kan ju bre ut en handduk och lägga barnet på. Ska verkligen en så liten vara med i duschen? Har för mig att jag läst att det inte är bra för barn under ett år att duscha.
 
På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet under tiden?

Där jag har gått på babysim att det funnits skötbäddar i plast och bumbostolar somman kan ha i duschen. Även skötbäddar att ha på golvet i omklädningsrummet. Bebisar duschar inte innan babysim (för att inte riskera att de blir kalla) men däremot bör man tvätta dem efter bad i bassäng :)
 
Där jag har gått på babysim att det funnits skötbäddar i plast och bumbostolar somman kan ha i duschen. Bebisar duschar inte innan babysim (för att inte riskera att de blir kalla) men däremot bör man tvätta dem efter bad i bassäng :)
Jag får väl ringa och fråga vad de har. Lägga på golvet känns lite äckligt (jag vet ju hur städningen går till om man säger så..) och i duschen vill jag inte ha honom.
 
Jag får väl ringa och fråga vad de har. Lägga på golvet känns lite äckligt (jag vet ju hur städningen går till om man säger så..) och i duschen vill jag inte ha honom.
Hos oss fanns barnstolar att sätta i :) de höga från Ikea i plast typ. Har de babysim är det nog utrustad med grejer. Fanns någon slags skötbord också i omklädningsrummet men jag hade oftast med bilstolen och bar i den.
La en plastad frotte inuti när vi gick till badet från duschen. Hos oss var det en introduktion första gången då gick de igenom allt.
 
Hos oss fanns barnstolar att sätta i :) de höga från Ikea i plast typ. Har de babysim är det nog utrustad med grejer. Fanns någon slags skötbord också i omklädningsrummet men jag hade oftast med bilstolen och bar i den.
La en plastad frotte inuti när vi gick till badet från duschen. Hos oss var det en introduktion första gången då gick de igenom allt.
Med tanke på hur det brukar skötas skulle jag inte bli förvånad om det förutsätts att man 1) redan vet och 2) har med sig allt som kan tänkas behövas..

Men jag ska ringa och fråga. Så jag inte står där och inte har nånting vettigt med mig.

Ska bli spännande att se vad sonen tycker om det. Att bada i baljan hemma är pest och pina :angel:
 
Med tanke på hur det brukar skötas skulle jag inte bli förvånad om det förutsätts att man 1) redan vet och 2) har med sig allt som kan tänkas behövas..

Men jag ska ringa och fråga. Så jag inte står där och inte har nånting vettigt med mig.

Ska bli spännande att se vad sonen tycker om det. Att bada i baljan hemma är pest och pina :angel:
Aha, tråkigt när det är så!
Men att bära i bilbarnstol tyckte jag var en bra grej, våta bebisar kan vara väldigt hala.
 
Aha, tråkigt när det är så!
Men att bära i bilbarnstol tyckte jag var en bra grej, våta bebisar kan vara väldigt hala.
Ja, det är lite det jag känner. Och i kombination med hala golv känns det inte så lyckat.

Får leta reda på lite plastad frotté och lägga i stolen. Jag vet att jag har det någonstans i syrummet..
 
På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet under tiden?
Vi duschade och klädde på barnet kläder och satte i babyskyddet. Annars har de här badbalja och matstolar man kan ta med in.
 
På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet under tiden?
Här finns både barnstolar att ha i duschen samt även små madrasser. Vissa tog med bilbarnstolen och hade barnet i när som bytte om.
 
Jag får väl ringa och fråga vad de har. Lägga på golvet känns lite äckligt (jag vet ju hur städningen går till om man säger så..) och i duschen vill jag inte ha honom.
Fast han behöver ju duscha av sig efter att ha badat i klorerat vatten, väl?
Dom rekommenderade att man hade typ miniderm eller liknande här och smörjde in barnet med efter.
 
Med tanke på hur det brukar skötas skulle jag inte bli förvånad om det förutsätts att man 1) redan vet och 2) har med sig allt som kan tänkas behövas..

Men jag ska ringa och fråga. Så jag inte står där och inte har nånting vettigt med mig.

Ska bli spännande att se vad sonen tycker om det. Att bada i baljan hemma är pest och pina :angel:
Bada hemma är ju en helt annan grej. Bada näääära i varmt vatten har gått hem hos mina barn 😃
Jag har lagt på en handduk eller haft med mig en Najell att lägga babyn i.
 
Fast han behöver ju duscha av sig efter att ha badat i klorerat vatten, väl?
Dom rekommenderade att man hade typ miniderm eller liknande här och smörjde in barnet med efter.
Fast blir de inte nerkylda av dusch? Det är inte direkt varmt vatten i duscharna här..

Det enda jag vet är att det börjar en tisdag och att man ska ha en byxa som sluter tätt runt benen. Det är all information jag har fått.
 
Ni som tagit med babyskyddet, var gör man av det under tiden?
Är rädd att det finns långfingrade personer som inte vet skillnad på ditt och mitt.. Har blivit av med bland annat skor i badhuset så jag vill ha allting inlåst. Men ett babyskydd går ju inte in i skåpet. Och man får knappt ta in en handduk i själva badhuset..
 
Ni som tagit med babyskyddet, var gör man av det under tiden?
Är rädd att det finns långfingrade personer som inte vet skillnad på ditt och mitt.. Har blivit av med bland annat skor i badhuset så jag vill ha allting inlåst. Men ett babyskydd går ju inte in i skåpet. Och man får knappt ta in en handduk i själva badhuset..
Vi tog med det in i badhuset när vi badade det var inga bekymmer här.
 
Vi tog med det in i badhuset när vi badade det var inga bekymmer här.
Tvek att man får det här.. De är som sagt väldigt anala med vad man får ta in. Sist jag var där (visserligen över ett år sen) fick jag inte ta med handduken in utan var tvungen att lämna den i duschrummet.
 
Fast blir de inte nerkylda av dusch? Det är inte direkt varmt vatten i duscharna här..

Det enda jag vet är att det börjar en tisdag och att man ska ha en byxa som sluter tätt runt benen. Det är all information jag har fått.
När jag gick på babysim duschades inte bebisarna innan, men alla duschades efteråt.
 
Varför ska man enligt dig inte duscha barn en under 1-år? Låter befängt.

I vårt badhus behöver barn som kryper eller går duscha, men alla barn ska tvättas av i blöjområdet. Hos oss finns det skötbäddar att lägga barnen på och antilop-stolar att sitta i både i duschen och i omklädningsrummet.
Omklädningsrummet vid babysimmet är utan skåp, så där ligger/hänget allt löst.

Sen är det bara att öva, jag la sonen på golvet i duschen på en skötbädd i galon, duschade av mig, duschade snabbt av honom. På med badkläder, in i handduk, och strax därefter ner i poolen. Från ingång i omklädningsrummet tills vi var i poolen tog det 15min max när han var som minst. Ju äldre han blev och ju mer vana vi blev ju enklare blir det ju.
Det viktigaste tyckte jag var att han var riktigt mätt, då blev allt så mycket enklare och att ha mat redo direkt efter, i vårt fall en färdig flaska.
 
Hos oss hade man absolut inte fått ta med något babyskydd in. Hade inte velat heller, är så fuktigt och äckligt tycker jag 🙈.

Vi duschade alltid direkt efter badet, en snabb varm dusch och sen hem. Bebisar blir ofta jättetrötta av babysim och jag hade inte velat lägga ned en oduschad bebis i spjälsängen hemma eller väckt sovande bebis när vi kommer hem för att ge den ett bad. Istället gav vi alltid ett ordentligt bad när hon vaknade istället.

Vi hade skötbäddar som var vattentäta samt antilopstolar. Man får in knixen rätt snabbt. Kall var det ingen risk att bli - babysimmet och omklädningsrummen är så varma.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 026
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 406
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 348
Senast: Badger
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 709
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp