Babygym-funderingar

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare qrumelur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 7 849
Q

qrumelur

Har era barn gillat babygym? Vid vilken ålder började de "använda" gymet?

jag har fått ett i gåva men min dotter blir förbannad så fort jag lägger henne där. Jag tycker själv att det inte ser så kul ut. Platt och med en stor knölig kudde och helt hysteriska färger. Vi fick det i gåva ...

Är det lönt att köpa ett annat?

Sv: Babygym-funderingar

Min dotter låg nästan aldrig i sitt gym, hon tyckte det var roligare att ligga på en vanlig fleecepläd med en massa leksaker kring sig.

Mina barn har verkligen gillat gymmet men i så fall ska det vara de i hårdplast som låter mer och är lättare att slå till. Typ en sån här
Simba_401_1737_-_Babygym_mit_7_Rasseln.jpg

Jag kommer inte ihåg exakt när de använde dem, från 2-5 månaders ålder kanske?

Ja, så är det med min dotter också. Hon ligger mer än gärna på en filt mitt på golvet och spanar på vad jag håller på med.
Eller spanar på/snackar med bordsben (!), vedspisen är också otroligt intressant för att inte tala om den extremt råsa flugsmällan som hänger en bit bort. Även min gröna vattenflaska tycker hon är djupt fascinerande. Men babygymmet alltså ... det är ingen höjdare.
Kanske onödig grej egentligen när jag tänker på det... :D

Emil började intressera sig för sitt runt två månader. Han vill inte ligga där jättelänge, men har man tur kan man få äta middag ;) upplever det ändå som att vi haft nytta av det. Vårt har med hysteriska färger, men det gillar han

Min dotter (6 veckor) är väldigt tidig i sin syn så hon ligger ju redan i babygymet sedan någon vecka tillbaka tror jag. Men hon måste förstås vara på rätt humör för det ska gå. :) Vi har en mjukt och stort babygym med tjock mjuk "matta" :)

Min accepterade aldrig babysittern. Men babygymet älskade hon när hon väl började med det, det tog 2 månader kanske.

TS, tyvärr så kan man aldrig säga vad som är onödigt och inte, eller i vilken ålder det börjar uppskattas - det är så ruskigt individuellt! Jag hatade själv att få det svaret på dylika frågor, men tyärr är det ju sant :D

Storbror ratade babygymet helt men lillebror tycker att det är rätt så kul.
Men det ska vara i hårdplast för det låter mer och så kan man kasta iväg det med lite tur ;-)

Gymet som mino ovan visar verkar vara det smartaste/bästa. Vi har ett som vi fick till vår 1a som är en stor matta med två bågar över med leksaker i. Rätt värdelöst, även om han trivdes i det... det är ju så i vägen överallt! Och babykräks eller dregel som kommer gör i alla fall att mattan måste täckas med en handduk och då ser ju inte barnet de färgglada figurerna på mattan. Vi köpte denna gång en lekmatta istället; en sån som påminner om de där mattorna man har på gym att ligga på fast ganska så stor. Så lägger vi istället leksaker bredvid/framför bebis eller leker med henne själva på den.

Nä, babygym tycker jag är överskattat. Babysittern har däremot varit superbra till både 1an och nu sen några veckor gillar också 2an att sitta i den (4 månader nu).

Vi hade först ett i hårdplast som hon låg och stirrade intresserat på från ca 1 månads ålder. Men hon ville aldrig leka med det, utan vi köpte istället ett i tyg som hon kunde ligga hur länge som helst i från ca 3 månaders ålder.
Hade inte velat vara utan gymmet.
Det användes dagligen i tre månader, vilket väl är ganska lång tid hos en sån liten människa. Sen lärde hon sig åla och då funkade gymmet bara som "avsprångsbräda" :D

*kl*

Babygymmet har inte uppskattats förrän vid ca 3,5månader, hon är nu 5 månader och ligger och har långa samtal med djuren som hänger där i gymmet.

Babysittern med båge med leksaker däremot älskade hon redan vid 2 månader, då låg (har ställbar i flera lägen) hon i den och viftade på alla saker. Nu är den däremot inte alls omtyckt.

Det senaste är gåstolen, den är storfavoriten just nu!

Men det där är ju väldigt individuellt.

Ja... de är nog individer de små liven. :-)

Slänger ut gymmet nu ... Tänkte att det kanske var fel ålder eller att jag gjort nåt fel men det är väl så att allt som finns till barn inte alltid används. ;)

Här har inte babygymet varit intressant alls. Han kan ligga och kolla på leksakerna som hänger i typ 5 minuter innan han tröttnar. Det är bättre med leksaker som han kan plocka och pilla med.

Bebis i fråga är 5 månader och det har varit lika hela tiden. ;)

Som sagt, bebisarna är ju individer de med.

Vår son älskade sitt gym. Vi köpte det när han var ca 6v och sedan tog det några veckor till innan han verkligen började intressera sig för sakerna, och sedan låg där ofta och länge och verkligen undersökte sakerna. Sedan plockade vi inte bort det förrens han var nästan ett år, för vårat gym hade spegel och speldosa och annat som han tyckte att det var kul att sätta på (speldosan blinkade och man kan trycka på olika ställen för att få den att spela) även när han blev ganska stor.

Vi satsade på ett gym med olika typer av leksaker, från Maki.

Men är er bebis mer nöjd på filten så är det ju helt klart en onödig kostnad att köpa ett nytt gym :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 781
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 218
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 380
Senast: fejko
·
Småbarn Jag skulle vilja få lite råd och tips från andra föräldrar, samt ta del av era funderingar. Jag har letat efter information om olika... 2
Svar
27
· Visningar
4 312
Senast: Coop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka