Baby bok - Mitt första år

Status
Stängd för vidare inlägg.

MoonFlight

Trådstartare
Har ni sådana till era barn/bebisar eller funderar ni/vi som ska ha på att skaffa en sådan bok? Hade ni det när ni var små, har ni kvar dom och står det något spännande i dom?
Har hittat en pärm (hade en likadan när jag var liten) som jag ska införskaffa, men inte förrän till jul/nyår är det tänkte, tycker det är obehagligt/olycksbådande att köpa bebis saker innan av någon anledning.

Men i alla fall, bok eller pärm? Hittat någon med bra pris (den jag ska ha ligger på närmare 400 kr) och hoppades att det fanns billigare.
 
Sv: Baby bok - Mitt första år

Jag har en sådan från när jag var liten, en bok. Mkt roligt att titta i när man blir äldre. Men mina föräldrar var dock noggrannare att fylla i min storebrors bok.Så de är lite tråkigt, så köper ni en så fyll i den ordentligt så är det mest kul att ha! :)
 
Sv: Baby bok - Mitt första år

Vi har böcker till våra 2, jag tror inte att de var så speciellt dyra, inte över 200 kr kostade de. Själv har jag en pärm från mina första år, men den är ju nästan 30 år vid det här laget. Jag tittade lite i den när jag själv fick barn, annars står den bara o samlar damm i bokhyllan, men min dotter på 4 1/2 år älskar att titta i både sin egen o min bok.
 
Sv: Baby bok - Mitt första år

Böckerna ligger på ca 200 men pärmarna kostar det dubbla av någon anledning. Bättre med pärm så man kan sätta in lösa blad med kort osv...
 
Sv: Baby bok - Mitt första år

Jag har visserligen böcker till båda barnen, elins har ganska så välfyllt, Fredriks har jag inte börjat med än... Men det blir ofta bättre och mer personligt att köpa ett "vanligt" album med lösa blad och göra det själv, då kan man skriva och berätta det man själv tycker är intressant och som passar in på ens egen familj!
 
Sv: Baby bok - Mitt första år

Har en pärm från när jag va liten,
mina barn har böcker,jag tycker det är jättekul att skriva i dom :D
 
Sv: Baby bok - Mitt första år

Jag fick en sån av min mamma till Sara. Den är inköpt på Nationalmuseum och har jättefina bilder av Elsa Bescow. Hittills är jag flitig och fyller i allt som man kan fylla i.

Min mamma har kvar något liknande från när jag var nyfödd, men jag har för mig att hon inte fyllt i riktigt allt... Men det är kul att läsa i den ändå.
 
Sv: Baby bok - Mitt första år

Sådan har jag till båda pojkarna. Mer än en dessutom för vi resonerade så att de ska få en när de flyttar hemifrån, men vi skulle behålla en. Dessutom har jag köpt en och fyllt i om mitt första barn och gett till min brors första barn och en från mitt andra barn och gett till min brors andra barn, så vi har nu från kusinerna också :D Det är kul att bläddra i, har satt in hårlockar och banden man fick på BB mm. Detta är böcker.
Har dessutom köpt en vardera nu igen, fast de är för barn som är äldre än 1 år.
 
Sv: Baby bok - Mitt första år

jag har en bok sen jag var liten,,,, vart den är vette sjutton var ett år sedan jag såg den ungefär..... har själv köpt en bok "grodans babybok" för ca 100 kr via internet, gillade den!
 
Sv: Baby bok - Mitt första år

Hade en sån till den äldsta. Jättekul att titta i nu! Missade med den andra, och det ångrar jag idag.

Läste ett bra tips i nån föräldratidning: när barnet gör något för första gången, eller säger nåt speciellt osv, skriv en liten lapp med datum och grejen som hände, och lägg på ett speciellt ställe. Då kommer man ihåg och kan föra in i bok när man har tid.
 
Sv: Baby bok - Mitt första år

jag har köpt varsin bok med linjerade sidopr till mina barn. Där har jag skrivit om tankar inför graviditet, förlossning, bm koll, osv. Även med foton från förlossning, bb osv. Jag skriver om utveckling, roliga kommentarer, andra viktiga händelser, ja i princip allt som jag tror de skulle uppskatta att få läsa om. Det är väldigt roligt att sätta in bilder om det jag skriver om, närmsat familjen har fått skriva brev till barnen som jag satt in. Tycker att dessa böcker är absolut mycket roligare och personligare (och billigare) än vanliga "första året" böcker. Dessutom så räcker ju dessa böcker långt längre än ett år (om man inte skriver utav tusan förstås!).
 
Sv: Baby bok - Mitt första år

Å om man vill finns det en sida på internet där man kan göra egna böcker, med fotografier, typ fotoalbum, å kommentarer...! kostar från 149kr tror jag det va!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 829
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 768
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 554
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 027
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp