Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kissas bara ut
Hästen producerar B-vitamin i tarmen (om den är i balans, -vilket de flesta svenska hästars mage är!) och därför behöver man inte ge något i fodret.
Då måste jag ju fråga varför B vitamin rekommenderas vid pälssättning/fällning. Betyder det alltså att den har en brist av B vitaminet?
Har en isis (första året) som tvärdog nu vid fällning, kanonfin i magen men energin är totalt död.
Läste att det är bildandet av päls som tar av energin, inte själva fällningen. KAn det vara så att den inte hinner med att producera tillräckligt med B vitamin själv??
Då måste jag ju fråga varför B vitamin rekommenderas vid pälssättning/fällning. Betyder det alltså att den har en brist av B vitaminet?
Har en isis (första året) som tvärdog nu vid fällning, kanonfin i magen men energin är totalt död.
Läste att det är bildandet av päls som tar av energin, inte själva fällningen. KAn det vara så att den inte hinner med att producera tillräckligt med B vitamin själv??
Inte för att vara så men TS undrade bara vilket som var bäst. Inte om det fungerade, vill vi köpa det så låt oss gör det. Det är vårat val, för som sagt överskott kissar de ut. Jag köpte pellets vitaminer idag. Smidigt och bra men återkommer hur hon mår om några dagar