B-vitamin eller E-vitamin

L

Love_Maya

Hej!

Min pålle har inte tappat all vinterpäls på baken, halsen & på en liten del av bogen. Det går inte få bort, hur mycket jag än borstar eller använder ryktsten m.m. :eek: Hon får rätt mycket mat eftersom hon går ner i vikt; kornkross, havre, betfor, sojamjöl, mineraler & salt.. Har hört att man ska ge B-vitamin & har också hört E-vitamin av någon..:confused: Vilket är det, finns det något annat? För hon blir så förskräckligt svettig, fastän det bara är LITE vinterpäls.. Hon får ju inte mineraler & salt i fodret utan fri tillgång.. Men brukar inte se henne så värst ofta stå & slicka på saltstenen och/eller mineralstenen. Hon kanske inte får i sig tillräckligt?

Kram Jacquline
 
Sv: B-vitamin eller E-vitamin

B-vitamin hjälpte på min. Det sägs ju att det är en myt, men det satte igång pälsfällningen på min fullblodskorsning som fäller för fullt nu.
Jag tror att min behöll pälsen pga att det va så kallt på nätterna jämfört med dagarna. Han fryser så otroligt lätt så kanske pälsen var ett skydd.
Har du kollat så att hästen inte har mask?
 
Sv: B-vitamin eller E-vitamin

Hej!

Okej :D Behöver man ge mineraler då eller det finns väl i? Har inte gjort något träckprov men jag avmaskade i våras.. Men jag tror jag ska göra ett träckprov. Hon är ju inte smal nu, utan helt perfekt, eller hon har ju lite för mycket fett men det är bara bra om hon ska lägga muskler. :D Men jag tror jag ska göra ett träckprov ändån, eftersom hon har svårt med vikten menar jag :) Finns på apoteketet va?

Kram
 
Sv: B-vitamin eller E-vitamin

Tror inte att det finns mineralre i. har gjort en egen tråd om mineraler, men det går trögt än så länge :D

Japp det finns på apoteket, ska själv göra en innan nästa avmaskning!
Hoppas fällningen sätter igång snart då!

Kram kram
 
Sv: B-vitamin eller E-vitamin

Ja får hoppas det :D Okej, får väl fråga på krafft & om det inte finns i får jag väl köpa mineraler för hon verkar inte slicka på saltstenen/mineralstenen så mycket. Hoppas det går bättre med mineraltråden ;) Tack!

Kram
 

Liknande trådar

Z
Foder & Strö Vill gärna ha lite svar på om vad foder ger för effekt, beronde på typen av foder. Även vitaminer och mineraler. Jag kan skriva upp...
Svar
3
· Visningar
1 252
Senast: Tuvisen
·
Hundhälsa Som om det här inte redan vore en jävla skitdag, så var ju även Viktor hos veterinären idag, då han börjat klia sig igen. Hade tyckt det...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 298
Senast: Alexandra_W
·
P
Foder & Strö Brukar ni ge era unghästar extra kalk (förutom det som finns i fodret förstås)? Har en 4-åring och jag funderar på att ge honom lite...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: hillevie
·
F
Foder & Strö Jag har ett 13-årigt fullblod som jag behöver lite foderråd till. Just nu får hon; Morgon; 1 liter korn 1 ½ liter musli...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 448
Senast: Farle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp