B o T Ryggvärmare

E

Egonson

Back on Track ryggvärmare ska man visst kunna fästa i ett annat täcke med hjälp av dom där ringarna. Men hur?
Måste man inte sy i öglor eller något på det andra täcket eller hur får man det att sitta fast?

Sv: B o T Ryggvärmare

Du, jag undrar också hur tusan man får de där att sitta kvar. Jag SYDDE fast mitt i ett täcke = täckets foder slets sönder.

Har sett en variant där man använder platta bensnören att spänna runt hals och bak samt under magen. Men det verkar vara som gjort för hemska skavsår måste jag säga..

Klurar på att sy fast några (massor) remsor med kardborre.

Petar upp den här tråden också, letar fortfarande efter ett svar :D

Dom nya ryggvärmarna har inte ringar längre utan kardborreband som löper längs ryggsömmen, mycket praktiskt. Bara att dra av från kardborren när man ska tvätta sen kan man sy fast det på andra täcken och därav använda på massor med täcken.
Till vintern ska jag köpa en ryggvärmare till mitt bomullstäcke o sy fast, han har ändå alltid sitt bomullstäcke.

Jag har både ringar och kardborre och såna där man drar gjorden igenom på min! Så det finns massor med olika sätt att fästa den på.

Okej, det lät bra det där med sånadär gjordhällor också :) Då kan man kanske lägga det på hästen, fästa med vanlig täckgjord och sedan lägga det vanliga täcket ovanpå :banana:

bara det är gjorden glider bak till bakbenen...

Inte på min häst :angel: :D Allt man spänner fast vid sadelgjordsstaden stannar där :angel: Hon har väldigt djup bröstkorg.

ok.. på min häst så glider det bhak på.. hum du vet vad... och då blir han ARG! haha så jag får sätta en gjord runt halsen med..

Breccia_ skrev:
Dom nya ryggvärmarna har inte ringar längre utan kardborreband som löper längs ryggsömmen, mycket praktiskt. Bara att dra av från kardborren när man ska tvätta sen kan man sy fast det på andra täcken och därav använda på massor med täcken.

Det var en smart utveckling av ryggvämaren. Den fd hästen hade var den äldre, dvs den med ringar man fick fästa tråd och sy in i täcket. Fanns även gjordtunnlar på den, en fram och en bak. Inget täcke gick sönder av det men det var lite jobb att sy in och ta ur när man bytte täcke efter årstid :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
492
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 028
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 139
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
1 112
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama