B-kort lastbil

Sv: B-kort lastbil

*kl*

Jag har erfarenheter av flera CL-släp, både vanliga tvåhästars och fyrahästarssläpet. Har inget att klaga på öht.

Undrar vart alla dessa historier kommer ifrån då?
Jag tror att huvudorsaken är att CL uppenbarligen, åtminstone i perioder, haft ojämn kvalitet snarare än genomgående låg. Negativa omdömen sprids dessutom mer frekvent än positiva, så är det ju med i princip allt. Jag har själv ett några år gammalt CL som är helt problemfritt idag, dock med ett garantiutbytt golv efter bara ett par år, som första ägaren råkade ut för. Enkla lösningar och utförande förvisso, men med pris därefter. Hade min budget varit den fyrdubbla hade jag köpt en annan transport, det är inte mycket att snacka om, men med facit i hand och utifrån förutsättningarna är jag nöjd med min CL.

Senast ändrad:

Jag har haft ett CL släp (XL2002) i 8 år nu, köpte det nytt -04. Jag har aldrig haft några problem med det och vad som skrivs här om dem verkar överdrivet. Visst är det billiga släp men min uppfattning och erfarenhet är inte att de är skitsläp. Vänner till mig har haft mer problem med sina dyra märkessläp och bytt flera gånger under de år jag haft mitt och jag har inga planer på att byta än på flera år.

Tack för svar. :)

Jag har faktiskt precis beställt en CL. Jag måste ha läst varenda tråd på Buke där namnet förekom innan jag bestämde mig, och såg faktiskt att kritiken verkar mest komma från dom som aldrig ägt en, medans dom som har ägt en är rätt nöjda, precis som i ditt fall.

Hoppas att jag blir nöjd jag också :)

Jag tror att huvudorsaken är att CL uppenbarligen, åtminstone i perioder, haft ojämn kvalitet snarare än genomgående låg. Negativa omdömen sprids dessutom mer frekvent än positiva, så är det ju med i princip allt. Jag har själv ett några år gammalt CL som är helt problemfritt idag, dock med ett garantiutbytt golv efter bara ett par år, som första ägaren råkade ut för. Enkla lösningar och utförande förvisso, men med pris därefter. Hade min budget varit den fyrdubbla hade jag köpt en annan transport, det är inte mycket att snacka om, men med facit i hand och utifrån förutsättningarna är jag nöjd med min CL.

Kan nog mycket väl vara så. Jag fick nog helt enkelt ett bra exemplar då.

Tack för svar. :)

Jag har faktiskt precis beställt en CL. Jag måste ha läst varenda tråd på Buke där namnet förekom innan jag bestämde mig, och såg faktiskt att kritiken verkar mest komma från dom som aldrig ägt en, medans dom som har ägt en är rätt nöjda, precis som i ditt fall.

Hoppas att jag blir nöjd jag också :)

Tycker också det verkar vara så, skrev det tidigare i tråden också. De som gäller har inte någon större praktisk erfarenhet av CL, men de som har det är mer än nöjda. Lycka till med ditt släp.

Liknande trådar

Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 448
Senast: lillkillen
·
Äldre Nu är jag förvirrad och tankarna snurrar runt, runt, runt. Vågar och vill jag flytta ut till ett hus på landet helt ensam från min... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 527
Senast: Reville
·
Utrustning Sitter i lite transportfunderingar! Funderar och funderar så jag tror hjärnan kokar över snart! :o Drömmen är en boj,men den ekonomin...
Svar
1
· Visningar
1 828
Senast: Bellini
·
Utrustning Ja, finns det hästar som blir oroliga av att åka brett? Jag är ingen van transportör av hästar (än så länge), och vi har bara...
Svar
2
· Visningar
1 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka