B-C-D tävling Ulricehamn

K

Kleman

28 september är ju våran (KbWR's) B-C-D tävling i Ulricehamn. Vilka tänker komma och vad ska ni rida? :)

Sv: B-C-D tävling Ulricehamn

Jag har sålt min westernsadel så jag kan inte komma:cry:
För visst är det så att man måste ha westernsadel på D-tävling?

Ev ska jag åka på Clinic för Johan Fridberger istället den helgen.

Jag och min lilla pålle kommer nog :p
Vi rider nog trail youth, reining youth och western horsemanship youth på D och C-nivå.

Vi ska även till Uddevalla den 27, så det blir en rolig helg ;)

Senast ändrad:

Det var planerat att vi skulle starta men det gick i stöpet när vi fick veta att vi skulle på dop den dagen :(

Jag såg visst att det står såhär i proppen:

"alla deltagande med namn Erik hänvisas hålla sig utanför tävlingsområdet, pga att andra ryttare också ska få chansen att vinna en rosett" :rofl:

Jag såg visst att det står såhär i proppen::o

"alla deltagande med namn Erik hänvisas hålla sig utanför tävlingsområdet, pga att andra ryttare också ska få chansen att vinna en rosett" :rofl:

:o:o:oletar och letar men finner ingen sådan punkt ;):p

jag red i ,om jag minns rätt,en spansk eller en dressyrsadel och tappade tyglarna på ena sidan vid grinden o fick ta upp dem med munnen.
Jag vann ndå trailen med min DRESSYRHÄST!

Western r en bra gren:)

Ja men står det inte i regelboken att man måste ha westernsadel på D-nivå?

Du har rätt. Numera är det westernsadel som gäller på D-nivå. På E-nivå är det tillåtet med engelsk utrustning.

eftersom tävlingen krockar med clinicen för Roger Barral så fick vi prioritera.. och Roger vann.

Nu behöver du inte oroa dig för att jag ska behöva sno ditt träns igen i alla fall :rofl:

eftersom tävlingen krockar med clinicen för Roger Barral så fick vi prioritera.. och Roger vann.

Nu behöver du inte oroa dig för att jag ska behöva sno ditt träns igen i alla fall :rofl:

Ännu en chans större att bli placerad.. ;)
Nej, skämt å sido. Jag som hade sett fram emot att träffa er. Men lycka till på clinicen, ge gärnet :bump:

nu får ju alla komma igång och anmäla sig, det är inte alls många som gjort. styrelsen klantade sig och kom ut med proppen för sent, thats why.

Jag ska själv rida reining, reining och pleasure på B-nivå och ställa min pojkväns märr i showmanshipen.

Erik, vad ska du rida?

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
525
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 621
Senast: Ceta
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka