[B]Alger?[/B]

Mustang

Trådstartare
Fick tipset om att ge lilla Mössan alger, att det skulle vara bra när hon växer.. Är av den "gamla" skolan, så jag har ingen som helst koll på detta... :o Är det sant? Och hur mycket ger man till en växande 2-åring? Och framför allt, vart köpa och kostar?
Tacksam för svar..

Sv: Alger?

Att det dels skulle främja tillväxten, "alger är ju bra överlag, många idrottare äter det".. Låter korkat, jag vet, men just för att jag inte vet, så frågar jag.... Det kan ju vara sant.. ;)

På så vaga grunder skulle jag inte börja ge något. Alger innehåller stora mängder jod. Viktigt att beakta särskillt om man ger färdigfoder.

Undvik alger!
En uppfödare i närheten använde alger som mineraler till dräktiga ston och unghästar. Flera fick symptom liknande struma.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 436
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama