Avtalsfråga!

Mysaan

Trådstartare
Vet inte om detta kommer rätt men någon kanske vet. Om det i avtalet för stallplatsen jag har skrivit står så här: Detta avtal löper under 1 år med två månaders ömsesidig uppsägning. Vid utebliven uppsägning förlängs avtalet automatiskt med ett år i sänder.

Betyder det då att jag måste ha honom ståendes där minst 1 år? Eller kan jag flytta honom tidigare om jag säger upp stallplatsen 2 månader före planerad flytt?

Jag har nämligen kanske möjlighet att flytta honom närmare hemmet och till ett bättre ställe nu efter sommaren.

Sv: Avtalsfråga!

Hej!
Du har skrivit ett avtal som innebär att du FÅR hyra platsen ett år from datumet som anges.
Du har full rätt att när som helst säga upp avtalet med två månaders uppsägningstid. Har du inte sagt upp avtalet inom ett år får du ytterligare ett års "hyresrätt" med uppsägningstid på två månader... Alltså inget att oroa sig för...

Sv: Avtalsfråga!

Tack! Jag och sambon fick för oss att vi blev tvugna att stå där 1 år.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 139
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 299
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Jag har en häst på foder,där kontraktet är uppsagt och hästen ska hem igen. Trött i skallen som jag är har jag svårt att reda ut när...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Bufera
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka