Avstyckning av skog?

S

Sveipur

Något som gjort det? Finns det speciella restriktioner runt det och kan det skilja sig åt i olika delar av landet? Har isåfall tänkt stycka bort all skog (ca 45) hektar från en fastighet som är på 70 hektar.

Jag ska ringa Lantmäteriet så småningom, men vill gärna höra mig för innan.
 
Sv: Avstyckning av skog?

Det kan skilja sig åt beroende på hur fastigheterna ser ut där du bor. Ska du stycka av så kan det vara så att någon av dina grannar är de som är aktuella för att köpa (för att fastigheterna ska få en bättre arrondering), men detta kan lantmäteriet svara på.
Sedan tycker jag att du ska fundera på om du verkligen ska stycka av! Varför vill du stycka av? Du behöver absolut inte vara någon skogshuggare själv för att få din skog omskött, och kanske få ut några kronor från den också utan att sälja marken. Värdet på din fastighet sjunker om du styckar bort skogen.
//Kopia
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 353
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 895
Senast: Solstig
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 703
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • HJÄLP
  • Ridskoleryttare
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp