avstånden??

D

Donalds

Jag har en häst på 1,58m hur långt ska jag ha mellan travbommar, galoppbommar, studds hinder och kombinationer??
:confused:

Det finns en hel hög gamla trådar om avstånd. MEN om det är hästen du skriver om i din andra tråd så experimentera inte själv.

En häst på 1,58 kan ju behöva olika avstånd beroende på hur galoppen ser ut och beroende på vad du vill uppnå med övningen. Eftersom du har problem med att den rusar för dig så ska du inte bygga serier själv! Lös det problemet först. Byt till en bra tränare som kan hjälpa hästen och dig att lösa en bit i taget.

Jag såg att du skrivit i en annan tråd att han drar iväg i galoppen annars också, inte bara i hoppningen. Lös nu det först. En häst du inte kan korta och sätta tillbaka ska du inte ge dig in i serier med!

Tack. Ja, jag måste få ordning på det här med att han rusar iväg.

Liknande trådar

Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 117
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 473
Senast: co-SMAD4
·
Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
302
Senast: Freazer
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka