H

hoppryttare_Miró

vad ska det vara för avstånd på upphöjda cavalettibommar om man har storhäst?:confused:

Sv: Avstånd

Om det är trav du tänker på så brukar jag börja med 1.10 m mellan, det blir fem av mina fötter, lätt att måtta.

Sv: Avstånd

jag hade nog tagit något kortare än en meter då uppåtrörelser för knäna kortar de framåtgripande rörelserna... Men de beror givetvis på vad som är syftet med övningen... För en ren lydnad och lösgörande övning hade jag haft de på ca 85 cm, då får man rida ihop hästen rejält, dock inte mer än max 3 bommar, annars blir det troligtvis för jobbigt för hästen (och ryttaren) :D för att bara jobba på kan man ha runt metern tycker jag.

Liknande trådar

Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
426
Senast: Freazer
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: co-SMAD4
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka