S

Sandran

avstånd med markbom då man anrider i galopp mot hindret hur långt ska den vara utdragenframför hindret 3,5 meter? eller ha rjag helt fel?

Avstånd i studs?

Cavaletti?

Sv: AvstÅnd?

Hej.
För storhäst så brukar väl studs va på 3 m ?? vet inte säkert men tror de.. Me travbommar o sånt brukar jag prova mig fram.. man ser ju ungefär :)

3m kan vara bra, med längre riskerar man att länga hästen i avsprånget= hoppa lång, eller kompensera med för stor galopp. Bra är även liten markbom nära framför hindret för att ytterligare påverka hästen till ett runt bra språng.

3 meter är nästan för litet för min häst! (på 155) sist så var avståndet 3 m tror jag och då landade hon precis framför det andra hindret så hon fick göra tvär stopp och jag hoppa men inte hon;)
Så till min är det 3,5 m som är bra:)

Jösses, måste vara en VÄLDIGT storgalopperad häst.

jag har markbommen 2.5 meter famför hindret, 3 meter mellan studs, min häst är 170cm

*kl*
enligt vad de säger i stallet så gick b-ponnyn dom hade på 4m för att inte hoppa båda hindrena samtidigt, jag har inte sett det, men det var min kompis som löshoppade honom (ponnyn alltså) och hon sa att det de fick länga o länga för att han hoppade två hinder samtidigt..

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: co-SMAD4
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 235
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Tjatter Bästa Termomuggen? Jag har en från Thermos som jag använt i tio år kanske, men efter nästan daglig andvändning tänker rjag nog en ny...
Svar
10
· Visningar
375
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka