Avstånd till tävling

_Peplis_

Trådstartare
Har ni någon maxgräns i avstånd (antal mil) för att åka till tävling? vad är den?

Åker ni längre till tävlingar m högre status (säger iofs sig självt eftersom man tävlar regionalt o högre har mann ju färre tävlingar i sitt distrikt att välja på (iaf är det så här..)..men gör ni det? och det finns ju dom som även åker på lokaltävling i andra distrikt..)

Sv: Avstånd till tävling

Endagarstävling vill man ju inte åka så långt... max en timmes bilfärs kankse.. vet inte riktigt...

Men när vi va på meeting i sommras (jag va hästskötare) så åkte vi till Öland å Sunne...

Älskar att va på meeting :D thihi

Jag ska faktiskt på en lokal tävling i ett annat distrikt nästa helg...

Annars är väl "maxgränsen" ca 15 mil för en endagarstävling och 30 mil för ett meeting.

för en endagars är det väl max 1½-2 timmars bilfärd. Men är det lokal åker vi oftast närmare/under 1 tim och i största mån även regional, även om man ibland ´"måste" åka längre.

För meeting har vi ingen gräns, ett ställe som verkar bra, med de klasser man vill rida och inte allt för dyra kring kostnader så blir det de. Men brukar väl försöka hålla oss till stockholm/uppland/västmanland/östergötland/örebro/dalarna - distrikten.

har ingen riktig sådan gräns jag, såklart jag försöker hittade närmaste tävlingarna men när jag har minst 8 mil enkel resa till närmsta tävling(med de klasser jag vill rida) är det inte så lätt att säga en timme eller så...

har åkt 30 mil enkel resa över dan och startat två klasser.
har åkt 80 mil enkel resa för meeting.

det här var på ponny, ok nu med häst finns det mer tävlingar så nu är det mellan 8-30 mil för meeting och mellan 8-15 mil för en dag

Har varit till Helsingborg som längst tror jag, dit har vi 96 mil. För en endagars har vi nog åkt 50 mil som längst. Det var när vi tävlade ponny, nu känns 50 mil som en lagom gräns kanske... Behöver jag tillägga att hela familjen är både hästtokiga och tokiga. ;)

Det beror vilken status tävlingen har och om det tex är ngt kval man inte får missa ;)

ser att det är fler tokiga norrlandsbor här*flin*
vi är ju inte lika bortskämd med avstånden till tävlingar som södra sverige.

när jag bodde neröver ett år blev jag snabbt van och tänkte knappt åka när jag skulle rida en klass och hade 8mil till tävlingen hehe då skällde mamma på mig och jag tog mitt förnufft till fånga :rofl:

till de ställen ja "brukar" åka till är det 1-3 timmars färd att åka.
mina föräldrar är inte så possitiva till tt åka så långt..
å så är det ju de ställen som är bäst här att tävla på ;)

kan ju svara själv. Än så länge tävlar vi ju bara lokalt pållan och jag. och åker väll inte mer än 10 mil till en tävling. När det blir regionalt o meeting o så kan jag tänka mig åka upp mot 20mil. Bor ju ganska så mitt i sverige så det är ändå en hel del granndistrikt att tävla i här. så man behöver inte åka så långt som ni norrlänningar ;)

Jag rider bara klubbtävlingar men inte mer än en timmes resa varje väg, känns inte shysst mot hästen med längre resor speciellt inte i sommarvärme.

Jag har åkt som längs 37 Mil enkel för endagars tävling.
Och som längst 50 mil på meeting.
Tokig som man är :)
Det är bara att kliva upp i ottan och sätta sig och köra *L*

Jag har inte satt gränsen, utan det är ridskolechefen eftersom jag tävlar ridskoleponny. ;)

Vi åker som max 10 mil på tävling. Lokal, regional eller nationell. Det är max, annars sliter åkturerna för mycket, då han ska klara sej på bara en vilodag efter och sedan vara med i lektionsverksamheten igen. Det är inte helt schysst om han åker jättelänge att bara få vila en dag. Det är vi väl eniga om så. :P Om det blir RPC nästa år kommer alla avstånd att ändras... ;)

Jag kan tänka mig max 15 mil enkel ev lite längre för meeting

1-2 timmars bilfärd MAX men dt e nog bara för att ja tävlar ridskoleponny annars skulle dt nog vara MAX 3 timamr för tävlibngarna kan ju börja vid 8 tiden o man vill ju nt gärna börja köra vid 5 tiden om det är endagstävlingar.

När vi åker på endags tävlingar brukar vi åka kanske max:20 mil har åkt som längst 25 mil tror jag
På meeting fins det inga gränser:D sist vi åkte va de 45 mil tror jag:P

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 362
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 161
Senast: Vallmo
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 690
Senast: Habina
·
Tävling Ja, ni ser ju rubriken. Jag sitter och kollar på vårens tävlingar och eftersom jag håller på med lite olika grenar blir det ju en hel...
Svar
2
· Visningar
2 491
Senast: Fossing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix