Avstånd till My Dog mässan

CA

Trådstartare
Ska till My Dog mässan i trettonhelgen, och tar tåget dit troligtvis. Men HUR kommer jag till Svenska Mässan på lättast sätt?

Om jag tar tåget till Centralstationen, så kunde man visst ta spårvagn till mässan, men eftersom att jag har ganska begränsat med pengar, och har endast lagt undan till mässan och tåget, så kan jag inte ta den.
Men är det långt att gå från CS till mässan?

Om man tittar på kartan ser det inte ut att vara långt ifrån Lisebergstation, stämmer det?

Kartan:
http://nemonet.swefair.se/upload/roadmap/roadmap770_SE.gif

Vilket håll kommer man ifrån Lisebergstationen isf? (Åker från Borås)

Aah hade vart så mkt enklare om man haft körkort, men har uppkörning i slutet av jan först :crazy:
Eller om nån annan åkte med i tåget som skulle dit, men hur stor är chansen? :(

Hoppas att ni förstår lite av mitt svammel;)

Vilken dag ska ni dit? Jag ska ev. dit lördag el. söndag, vill gärna se lite hur schäfrarna ser ut...
 
Sv: Avstånd till My Dog mässan

visst går det att gå från centralstationen, men det är en bit. Från lisebergsstationen är det bara några 100meter.
spårvagnen kostar bara 20kronor om du vill ta den, eller 18 om du köper smsbiljett
 
Sv: Avstånd till My Dog mässan

Men då är det inte alls långt att gå ifrån Lisebergsstationen så då gör jag nog det. Hur vet man vilket håll man ska gå åt? Eller ser man mässan från stationen?
 
Sv: Avstånd till My Dog mässan

går du av på lisebergsstationen borde du nog se gothia towers.. två höga hus i typ mörkt spegelglas.. sikta mot dem, svenska mässan är precis där...
Går du av centralstationen kan du ta vilken spårvagn som helst som stannar på korsvägen;)
 
Sv: Avstånd till My Dog mässan

Två höga hus i mörkt glas..TACK det ska jag komma ihåg;)
Jag hittar säkert, annars är det väl bara att fråga nån om vägen, alltid är det väl nån ute och går som kan hjälpa en bonde som kommer till stan :D
 
Sv: Avstånd till My Dog mässan

Hur många är det här inne som ska till My Dog? SKa ni ställa ut eller bara titta och köpa en å annan grej?
 
Sv: Avstånd till My Dog mässan

Du tar spårvagn 13/14/5/6 från Centralstationen till Korsvägen, så står du precis utanför ingången :)

Och jag ska dit 4 utav dagarna, har inte bestämt vilka. Men tror det blir torsdag, fredag och sen någon av helgdagarna :D På fredagen ska jag sitta i phalénesällskapets monter på rastorget så det är bara å hälsa på =). Jag ska inte ställa ut något! Bara beundra alla andra vackra hundar :)
 
Sv: Avstånd till My Dog mässan

Fast 6: an går inte från Centralen. Den går från Nordstan, och sen får hon åka runt halva stan för att komma fram.
 

Liknande trådar

Relationer Idag sa jag till min pojkvän/sambo att jag imorgon skulle packa ihop det mesta utav mina grejer för att flytta hem till mina föräldrar...
2
Svar
35
· Visningar
4 685
Senast: Mela99
·
Övr. Hund Ni som har varit på My dog hundmässan i Göteborg med eran hund (dvs via utställning, tävling etc) hur ser möjligheterna för rastning...
Svar
11
· Visningar
1 606
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Jag är lite osäker på vart jag ska lägga tråden så moderator får gärna flytta den om den hamnat fel. Ja, som rubriken lyder har...
Svar
9
· Visningar
1 500
Senast: Ponnytant
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 375
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp